kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

سرگردانی خبرنگاران و منتقدان در جشنواره کن (اخبار ادبی و هنری)

از دسترس خارج شدن سایت بلیط‌فروشی جشنواره کن موجب مشکلات زیادی برای اهالی رسانه و منتقدان حاضر در این رویداد سینمایی شده است.
 
 
 
به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، ده‌ها روزنامه‌نگار و دیگر متخصصان صنعت سینما در رسانه‌های اجتماعی، ناامیدی و خشم خود را از در دسترس نبودن سایت بلیت‌فروشی جشنواره کن ابراز کردند که از طریق آن بلیط‌های نمایش مطبوعاتی و عمومی صادر می‌شود.
«مارتین کانتریو» روزنامه‌نگار با انتشار تصویری از صفحه خطای سرور در هنگام تلاش برای دسترسی به سایت نوشت: «منصفانه است که بگوییم سیستم فروش آنلاین بلیت جشنواره کن عقب‌مانده و کند است.»
«مارینا دی ریشتر» روزنامه‌نگار مستقر در وین، نیز اعلام کرده: «نتوانستم به سایت دسترسی پیدا کنم و نگرانم برنامه‌ریزی‌هایم به هم بخورد. خیلی عصبانی هستم من نمی‌دانم کارهایی که قرار بود انجام دهم چگونه انجام می‌شود.» 
«کلیم آفتاب» روزنامه‌نگار بریتانیایی هم گفت: «سیستم بلیط‌فروشی استرس زیادی ایجاد می‌کند، زیرا مدام خراب می‌شود و مشخص نیست چه تعداد بلیط قبل از خرابی سایت در دسترس هستند. سایت به‌دلیل ازدیاد بیش از حد کاربران از کار می‌افتد و به همین دلیل من ساعت 6 صبح بیدار می‌شوم تا کارم را انجام دهم.» 
«الکس ماسون» روزنامه‌نگار فرانسوی، که دو ساعت و نیم تلاش کرده تا به سایت دسترسی پیدا کند، نیز می‌گوید: «همین شرایط در روزهای اول سال گذشته وجود داشت، بنابراین کمی گیج‌کننده است که مسئولان سازماندهی جشنواره به این فکر نکردند که ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد، به‌خصوص زمانی که می‌توان انتظار داشت تعداد افراد بیشتری نسبت به سال گذشته در جشنواره حضور می‌یابند». 
همچنین چندین نفر از اهالی رسانه نیز از بروز مشکل در سیستم دریافت کارت خبرنگاری خبر داده‌اند که بدون دریافت آن حضور در مقر جشنواره برای اهالی ممکن نیست. 
هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از امروز ۲۷ اردیبهشت (۱۷ می) کلید می‌خورد و تا ۷ خرداد (۲۸ می) در جنوب فرانسه ادامه خواهد داشت.