kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

وضعیت مبهم رشته‌های تیمی برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی 

 
 
اگرچه رشته‌های تیمی در ترکیب تیم‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی قرار گرفتند اما مصوبه برگزارکنندگان بازی‌ها در مورد تعداد تیم‌ها و چگونگی انتخاب‌شان اعزام قطعی آنها را مبهم کرده است.
مصوبه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی و ترکیب کاروان ایران، حکایت از نهایی شدن حضور ورزشکاران ۱۸ رشته تیمی و انفرادی در میادین قونیه را دارد.
فوتبال (مردان)، والیبال و هندبال (بانوان و مردان) رشته‌های تیمی هستند که رقابت‌های آنها در این دوره بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و کاروان ایران هم حضور در مسابقات این رشته‌ها را در برنامه دارد. البته طبق قوانین مصوب بازی‌ها ترکیب ۸ تیمی مسابقات در هر یک از این رشته‌ها بر اساس رنکینگ جهانی مشخص می‌شود یعنی به جز کشور میزبان، رنکینگ جهانی در مورد هفت تیم دیگر تعیین‌کننده خواهد بود.
به عبارتی خیلی از کشورها همچون ایران حضور در مسابقات فوتبال، والیبال و هندبال بازی‌های کشورهای اسلامی را در برنامه دارند اما در نهایت هشت تیمی در قرعه کشی شرکت داده شده و شرایط حضور در بازی‌ها را پیدا می‌کنند که جزو بهترین‌های رنکینگ جهانی باشند. (به جز میزبان که حضورش قطعی است)
این در حالی است که امروز بر اساس رنکینگ جهانی مشکلی برای حضور تیم‌های فوتبال و والیبال (مردان) ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی وجود ندارد و در واقعا اعزام این دو تیم قطعی است اما در مورد سه تیم والیبال بانوان و هندبال مردان و بانوان و اعزام‌شان اما و اگرهایی وجود دارد. اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در این باره به خبرگزاری مهر گفت: جمع‌بندی در این زمینه و اینکه مسابقات رشته‌های تیمی با حضور چه کشورهایی برگزار خواهد شد حدودا تا 20 روز دیگر مشخص می‌شود. آن زمان ثبت‌نام نهایی تیم‌ها انجام می‌شود و مشخص می‌شود که تیم‌های ایران در این رشته‌ها شرایط حضور را خواهند داشت یا نه.