kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
وزیر راه و شهرسازی:

زمین 2 میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن تأمین شده است

 
 
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت وام ودیعه مسکن در شهر تهران 100 میلیون تومان است اما سود آن هنوز مشخص نشده.
به گزارش خبرگزاری فارس، رستم قاسمی در حاشیه نشست با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ریزی برای حوزه مسکن اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت تسهیلات 600 تا 700 میلیون تومانی خرید مسکن برای شهر تهران ارائه کرده است و این پیشنهاد در دولت در حال بررسی است.
او با بیان اینکه سقف قرارداد اجاره مسکن در تهران نباید از ۲۵ درصد بیشتر شود، افزود: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت وام ودیعه مسکن در شهر تهران 100 میلیون تومان بوده است اما هنوز مبلغ سود این وام مشخص نشده است که به زودی اعلام می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی درباره نظارت موثر بر بازار مسکن و اجاره گفت: در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور موضوع انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی مطرح و تصویب می‌شود.
قاسمی با بیان اینکه می‌توانیم از رقم قرارداد اجاره سالانه هر واحد مطلع شویم، افزود: بدین ترتیب می‌توانیم اجازه ندهیم موجری از سقف تعیین شده مبلغ اجاره را افزایش دهد.
وی در تشریح جزئیات نهضت ملی مسکن ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مذکور در این بخش ساخت ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده را به امضا رسانده و همچنین ساخت ۱۶۷ هزار واحد از ۲۰۰ هزار مسکن روستایی آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین زمین دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری گفت: ساخت یک میلیون و 300 هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اجراست که از خاکبرداری تا سفت‌کاری پیش می‌رود.
قاسمی ضمن تأکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما؛ بین یک و نیم تا دو سال به طول می‌انجامد، افزود: برنامه ما این است که شعار مسکنی رئیس‌جمهور مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد را در دو بخش دو میلیون واحدی اجرا کنیم و تا قبل از شهریور امسال ساخت بخش نخست آن نهایی خواهد شد.
او درباره علت عدم پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته از سوی بانک‌ها برای ساخت مسکن، گفت: مشکل سال گذشته این بود که باید با شورای پول و اعتبار در خصوص سهمیه هر بانک و دیگر نکات فنی آن مکاتبه می‌کردیم که این اتفاق افتاده است و دیگر روند ما با کندی مواجه نخواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی درباره دیگر اقدامات در دستور کار گفت: ما در شش ماهه نخست دولت سیزدهم کارهایی مانند تهیه نقشه مجتمع‌های مسکونی و تأمین زیرساخت‌ها را به اتمام رسانده‌ایم.
ضمن اینکه درباره تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در شورای عالی مسکن، دولت سیزدهم از مسکن مهر در نهضت ملی مسکن الگو برداری می‌کند و ایرادات آن را برطرف خواهد کرد.