kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* بانیان وضع موجود این روزها که نان خود را آجر دیده‌اند و از مابه‌التفاوت ارزهای 4200 تومانی بی‌زبان با نرخ آزاد که به ‌راحتی نصیب‌شان می‌شد محروم شده‌اند امروز خود را شهروندی که جانشان از مشکلات به لب رسیده در فضای مجازی جا می‌زنند و به تحریک احساسات مردم برای مقابله با این اقدام درخور توجه ضدفساد دولت مشغولند. مردم هوشیار باشند و دوست و دشمن را درست تشخیص دهند.
صالحی
* خداوند برای انسان دو لب قرار داده تا در حرف زدن با یک زبان مراقبت بیشتری کند. بسیاری متاسفانه فکر نمی‌کنند آنچه از زبان ما خارج می‌شود علاوه‌بر تاثیر مادی و معنوی که در زندگی‌مان می‌گذارد فردای قیامت نیز باید پاسخگوی گفته‌های بدون تعقل، دشمن شادکن، رنجاندن افراد و اشخاص، تهمت‌ها، غیبت‌ها، دروغ‌ها و... باشیم
طهماسبی
* کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه دروغ به تعداد زیادی تولید و با هدف جنگ روانی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود. ضرورت دارد در رسانه ملی برای جامعه در این مورد روشنگری صورت بگیرد و جلوی این سمپاشی‌ها گرفته شود.
0220---0935
* اقدام دولت در واقعی‌‌سازی قیمت‌ها کاری ضروری است و دمل چرکین
40 ساله اقتصاد کشور باید درمان می‌شد.
49219---0903
* اختلاف دو برابری قیمت کارخانه و بازار اتومبیل موجب سال‌ها سوءاستفاده خودروسازان شده است. مشاهده کردیم که رهبر معظم انقلاب نیز صراحتا عدم رضایت خود را از خودروسازان اعلام کردند. متاسفانه باید گفت وجود تعارض منافع برای گردانندگان دو شرکت انحصاری تاکنون مانع بزرگ اصلاح در صنعت خودرو شده است.
محسنی‌پور
* چگونه است که در صنعت موشک‌‌سازی دست برتر را داریم ولی در صنعت خودرو‌سازی با صدها مشکل مواجه هستیم. فکر می‌کنم با سپردن کار به دست افراد کاردان و کنار گذاشتن افراد نالایق در این صنعت مشکل خودرو در کشور حل بشود و نیازی به وارد کردن خودروی خارجی هم نباشد؟
دماوندی
* دولت اگر می‌خواهد در طرح جدید اقتصادی خود یعنی واقعی کردن قیمت‌ها موفق شود باید در هر محله و منطقه افراد سالمی را برای شناسایی عاملین گران‌فروش و متخلف مأمور نظارت و کنترل بکند.
4017---0902
* با توجه به ارزان بودن قیمت نان متأسفانه شاهدیم که کامیون کامیون نان خشک شده برای دامداری‌ها حمل می‌شود. دولت برای جلوگیری از این وضعیت تدبیری نماید.
محمدی- کرمان
* چنانچه چند گران‌فروش و محتکر توسط دستگاه قضا نقره‌داغ بشوند ثبات و آرامش به بازار برمی‌گردد و مردم هم زندگی آرامی پیدا خواهند کرد.
5579---0913
* یکی از مهم‌ترین موانع رشد اقتصادی کشور ریشه در ضعف ساختار آموزش و تربیت عمومی جامعه دارد. کاهش روحیه تولید و کارآفرینی و از سوی دیگر افزایش روحیه مصرف‌گرایی بیش از آنکه علت‌های اقتصادی داشته باشد معلول نارسایی‌های فرهنگی است.
اختیاری
* تمام توجه مسئولین در تشویق مردم به استقبال از طرح مسکن دولت تمرکز پیدا کرده است. باید فکری اورژانسی هم برای معضل اجاره‌نشینی بشود.
0656---0937
* اگر آن دسته ازتولیدی‌های پوشاک که از تولید لباس‌های هنجارشکنانه امتناع می‌کنند و موازین عفاف را در نظر می‌گیرند مورد تشویق‌های مالیاتی و انرژی قرار گیرند، انگیزه بیشتری برای آنان ایجاد خواهد شد.
طبایی
* طبق تأیید شورای عالی کار‌، مقرر شد حقوق کارگران در سال 1401
57 درصد افزایش یابد. در مجموعه‌ای که ما مشغول به کاریم بخشنامه‌ای را از سازمان برنامه و بودجه به ما نشان دادند که این افزایش شامل حال کارگران دولتی نمی‌شود و کارگران دولتی 10 درصد حقوقشان افزایش می‌یابد. از رئیس‌جمهور محترم درخواست رسیدگی داریم.
1634---0917
* چرا وعده وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت بخشی از پاداش بازنشستگان تا تاریخ 21 ماه اردیبهشت عملی نشد.
483---09046
* برخی ازصاحبخانه‌ها می‌گویند که دولت یارانه آنها را به دلیل داشتن ملک قطع کرده وبه همین علت مبلغ کرایه خانه را افزایش داده‌اند. ما مستأجران چه گناهی کرده‌ایم؟
خیراندیش
* انبوه‌‌سازی را می‌شناسم که فقط به دلیل اینکه مستأجر است یارانه به او تعلق گرفته است. چگونه این مسئله با عدالت سازگار است؟ازطرفی وزیر رفاه می‌گوید داشتن ملک نقشی در دهک‌بندی‌ها نداشته است.
خیرآبادی
* بسته 400 گرمی حلوای عقاب را که به عنوان ناهار یا شام صرف می‌کردیم به یک باره با افزایش 16600 تومانی آن مواجه شدیم! اگر این گونه افزایش‌ها مجاز باشد نباید گفته شود تنها چند قلم کالا گران می‌شود. یا نظارت نیست و یا اینکه افزایش‌قیمت‌ها شامل بیش از چهار قلم می‌شود.
9654---0937
* یکی از مدیران دو شرکت انحصاری تولید خودرو داخلی در مصاحبه خود صحبت از زیان‌دهی این شرکت کرده است. اگر واقعا شرکت زیان‌ده شده پس پول باشگاهداری و حقوق، پاداش و مزایای اعضای هیئت‌مدیره شرکت چگونه و از کجا تامین می‌شود.
7197---0930
* به مجریان برگزاری نمایشگاه کتاب پیشنهاد می‌شود غرفه‌ای برای خرید و هدیه کتاب برای سنین کودکان، نوجوانان و جوانان شهرهای محروم در نظر گرفته شود که افراد علاقه‌مند به این صدقه جاریه در کنار خرید کتاب برای خود و خانواده، چند کتاب مفید نیز برای این امر اختصاص دهند.
دریابیگی
* از مسئولین امر درخواست می‌شود نسبت به افزایش نانوایی‌های سنتی در شهرک وایین اقدام کنند تا مردم زمان کمتری برای تهیه نان در صف بایستند. تعداد 4-5 نانوایی سنتی پاسخگوی جمعیت بالای 50 هزار نفری این شهرک نیست و برخی مجبورند به شهرهای مجاور مثل شهریار و... برای تهیه نان سنتی بروند.
محمدی
* در فیلم‌ها و سریال‌های در حال پخش شبکه‌های سیما بین صدا و تصویر فاصله وجود دارد که آزار دهنده شده است. تقاضای رفع مشکل به وجود آمده را از مدیران فنی صدا و سیما داریم.
1817---0935
* مصرف سیگار در وهله اول به خود فرد سپس به خانواده او و بعد هم به اطرافیان که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند آسیب وارد می‌کند، کاش از طریق کار فرهنگی این معضل کاری ضد فرهنگ تلقی می‌شد.
9239---0922
* از شهردار مشکین‌دشت کرج درخواست می‌شود تدبیری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد این شهر بنماید. متاسفانه پنجشنبه 1401/2/22 در محدوده شهرک بعثت حمله گله سگ‌های ولگرد به زن جوان و دختر سه‌ساله‌اش حادثه تلخی را رقم زد و کودکی را تا یک قدمی مرگ پیش برد.
فهیمی
* برخی اتوبوس‌های خط میدان قدس - پیچ‌شمیران با وجودی که در دفترچه راننده قید شده کارتی کرایه 1900 تومان و نقدی 2000 تومان ولی از مردم 2500 تومان نقدی می‌گیرند و می‌گویند کارت‌خوان خراب است! از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
دشتی