kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

جنجال قابل پیش‌بینی کاسبان سوءتدبیرهای اقتصادی(خبر ویژه)

کسانی که از آشفته‌بازار شرایط اقتصادی کاسبی می‌کنند، طبیعی است که جلوی اصلاحات اقتصادی دولت بایستند.

روزنامه رسالت در سرمقاله خود، با اشاره به تصمیم دولت برای اصلاحات اقتصادی نوشت: دولت گذشته با اعلام ارز 4200 توماني به عنوان ارز تك‌نرخي آن‌هم براي همه كالاها قيمت ارز را 8 برابر، قيمت طلا را 10 برابر، قيمت مسكن را 7 برابر، قيمت خودرو را 6 برابر و قيمت بقيه كالاها را تا 300 درصد افزايش داد.
تيم رسانه‌اي دولت گذشته، رفع اين بي‌ساماني‌ها را در گرو توافق با غرب مي‌دانست . در توافق اوليه برجام هرچه امتياز غرب مي‌خواست داد و حتي يك امتياز هم نگرفت و در اواخر دوره رئيس‌جمهور، مي‌خواست باز تتمه امتياز درخواستي غرب را بدهد كه با مصوبه هوشمندانه مجلس روبه‌رو شد. لذا دولت كه تغيير كرد قرار شد اگر مذاكره‌اي شد تحريم‌ها برداشته شود، طرف مقابل تضمين دهد بازي درنمي‌آورد و زير عهد و پيمان خود نمي‌زند و اين دو شرط طي يك دوره راستي‌آزمايي محك زده شود تا از يك سوراخ 10 بار گزيده نشويم. آمريكا امروز متوجه قدرت هوشمند ايران شده است. فعلا پاپس‌ كشيده، دم به تله مذاكرات نمي‌دهد. امروز كساني كه در برابر آشفتگی قيمت‌ها در دولت گذشته سكوت كرده بودند زبان باز كردند و هرچه مي‌‌خواهند عليه دولت نوپاي رئيسي مي‌زنند كه جمع جبري حرف‌هاي آن‌ها را در سرمقاله مسيح مهاجري در روزنامه جمهوري اسلامي و توييت‌هاي محمد مهاجري سردبير خبرآنلاين مي‌شود رصد كرد.
برخي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب هم‌صدا با رسانه‌هاي دشمن از تكنيك بزرگ‌نمايي مشكلات، كوچك‌نمايي توفيقات دولت، تكنيك سياه‌نمايي و تكنيك تزريق ويروس نااميدي و بدبيني زير پوست جامعه همچنان استفاده مي‌كنند.
نقد غيرمنصفانه دولت، نشان مي‌دهد اين دسته از منتقدين از حريم و حرم انقلاب حداقل حمايت از جمهوريت نظام مهاجرت كردند و براي ارتش رسانه‌اي آمريكا و رژيم صهيونيستي و قارون‌هاي عرب در ايران‌اينترنشنال خوراك تهيه مي‌كنند. اين جماعت چشم خود را از تورم جهاني و خصومت‌ورزي آمريكا عليه ملت ايران در تشديد تحريم‌ها، اثرات ناشي از جنگ اوكراين، قاچاق كالا از كشور به بيرون از مرزها و ارث و ميراثي كه دولت قبل از خزانه خالي نه بلكه از بدهي‌هاي نجومي براي دولت رئيسي به جاي گذاشته مي‌بندند. كمكي كه به دولت و مسئولين نمي‌كنند چوب لاي چرخ دولت هم مي‌گذارند. در اين ميان نفوذي‌هاي آنها در دولت كه هنوز جاي خود را به مديران جديد نداده‌اند در ناكارآمد نشان دادن دولت، سنگ‌تمام مي‌گذارند. اين جماعت بر طبل مطالبه‌گري خوارجي، خيال‌انگيز، كاريكاتوري و غيراخلاقي مي‌كوبند، حاضر نيستند مصالح و منافع باندي، حزبي و گروهي خود را فداي مصالح و منافع ملي كنند.
كساني‌كه از اين اوضاع آشفته كاسبي مي‌كنند بي‌ترديد جلوي اصلاحات اقتصادي مي‌ايستند دولت بايد با كرامت و بزرگواري از آنها عبور كند.