kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

بهره‌برداری از 11500 طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت ویژه زنان سرپرست خانوار

 


مدیرعامل بنیاد برکت از بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال بنیاد برکت ویژه زنان سرپرست خانوار خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و محمد ترکمانه مدیرعامل و معاونان و مدیران بنیاد برکت، ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی برکت برای زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و روستایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید. مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: در سه سال اخیر با تمرکز بر وضعیت معیشتی اقشار ویژه و آسیب‌پذیر جامعه و به منظور مصونیت آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، در تدوین برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای برای کارآفرینی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور در نظر گرفته شد که در این راستا تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح در بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ روستای ۳۵۰ شهرستان کشور از طریق زنان سرپرست خانوار به نتیجه رسیده است.
محمد ترکمانه افزود: راه‌اندازی این ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به ۳۵ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
به گفته ترکمانه، ۱۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار است.
وی با تاکید بر حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار گفت: راه‌اندازی پنج هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای زنان سرپرست خانوار در سال جاری در دستور کار بنیاد قرار دارد که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۰۰ طرح تا امروز به بهره‌برداری رسیده است.