kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
نکته ورزشی

تلویزیون یار دوازدهم تیم ملی یا همدست جریان ضد ورزش؟!

 

سرویس ورزشی-
چند روز قبل در همین صفحه از وخامت حال ورزش نوشتیم و گفتیم که ورزش ما اصولی و مطابق هیچ مکتب و دکترین عاقلانه و منطقی اداره نمی‌شود و باید وضع به اینجایی برسد که حالا رسیده است. و باز بر این نکته تاکید شد که در چنین شرایطی باید از سروکول ورزش قالتاق‌های فرصت‌طلب و عناصر بی‌شخصیت بالا و پایین بروند و آدم‌های شریف و اصیل و با سوابق روشن ورزشی کنار بنشینند و ‌هاج و واج‌، جولان دادن و اظهار فضل این عناصر بی‌سروپا را نظاره کنند.
امروز اما باید به این نکته اشاره داشت که در این هیاهو و افتضاح بازار واقعا بنازیم به رسانه ملی و تلویزیون که به جای تحلیل‌های دقیق و روشنگری و احترام به بینندگان عزیز و ارجمند به شکلی ناشیانه با این جریانات مخرب و بعضا فاسد همراهی و همکاری می‌کند و تریبون و آنتن در اختیارشان می‌گذارد تا یکطرفه ‌در توان مدیریتی خود که منجر به «سریع‌ترین صعود»!! فوتبال به جام جهانی شده اظهار فضل کنند و بر سر مردم شریف و نجیب ایران منت بگذارند و...
بعد هم که گند کار در می‌آید و داد و صدای اعتراض همه بلند می‌شود، به بینندگان عزیز و ارجمند اطمینان خاطر می‌دهد که«خبری نخواهد شد»!! و... بعد هم که خبری می‌شود، ماله دستش می‌گیرد و به ماله کشی و ماستمالی مشغول می‌شود، با لطائف الحیل سعی می‌کند مسائل فرعی- مثلا چه کنیم فوتبال این دوره به مرحله دوم جام جهانی صعود کند؟!! و...- را به جای مسائل اساسی و حیاتی بنشاند و به جای هشیار کردن بینندگان عزیز و ارجمند، سعی می‌کند به نفع جریانات مخرب‌، سر مخاطبان خود را کلاه بگذارد و... واقعا بنازیم و افتخار کنیم به برنامه‌های ورزشی سیما که اصلاح و تحول را در کنارگذاشتن یک مجری خلاصه و تعریف کرد و بعد با سرعتی سرسام آور حرکت پس پسکی خود را ادامه داد!
باید گفت تا نحوه رفتار و روش مدیریتی در ورزش و نگرش و روش مدیران ورزش ما اصلاح و به معنای واقعی متحول نشود، ورزش از این مخمصه‌ای که بعضی به عمد وغرض و برخی از سرغفلت و بی‌توجهی، گرفتارش کرده‌اند نجات پیدا نمی‌کند و تا این اتفاق نیفتد حرف زدن از برد و باخت و مدال و جام جهانی و... « مَتل» است و سرکاری که به درد خودفریبی و از مرحله پرت شدن می‌خورد.
ادامه این نحوه مدیریت غیر اصولی جز زیان و ضرر چیزی برای ورزش مستعد و بالقوه توانا و پرظرفیت ما در بر نخواهد داشت و تنها همه چیز به کام فرصت‌طلب‌ها و عناصر منفعت جو و شارلاتان‌مسلک چسبیده به ورزش تمام خواهد شد.