kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
دانشی:

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پیشانی جهاد اقتصادی کشور است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده نفت خام و پیشانی جهاد اقتصادی در کشور است.

 

اهواز- خبرنگار کیهان:
علیرضا دانشی گفت: سیاستگذاری جدید مناطق نفت‌خیز جنوب که بر اساس تفکر انقلابی و تحول حقیقی تدوین شده است‌ با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخل، تقویت اقتصاد ملی- اشتغال و توسعه فناوری‌های روز هدایت و راهبری می‌شود. وی افزود: سوگندانه باید اذعان داشت که سیطره تفکر از خودبیگانگی و بی‌اعتمادی به نخبگان نفتی درون کشور و اضمحلال در هژمون ظاهری غرب، سال‌های مُتمادی امکان ظهور استعدادها و خلاقیت‌های وطنی و ظرفیت‌های تحولی در صنعت نفت را مسدود کرده بود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اعتماد و باور به کارشناسان و دانشمندان جوان و مجرب نفتی، اظهار داشت: امروز با روی کار آمدن تفکر انقلابی و تحول‌خواه در صنعت نفت‌ که یکی از عناصر شاخص آن، اعتماد و باور به کارشناسان و دانشمندان جوان و مجرب نفتیست، افق‌های جدیدی برای حرکت به سمت استقلال علمی و عبور از بن‌بست‌های صنعت، قابل‌ پیش‌بینیست.
وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تجلی شکوهِ علم و تبلور زیبای اراده‌های مستحکم دانشمندان و نخبگان ارزشمند میهن اسلامی است، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با جهاد علمیِ نخبگان و سرمایه‌های ارزشمند انسانی در مسیر و جهتی حرکت می‌کند، که تولید علم و تقویت شبکه‌های عظیم علمی جوان موجبات بسط اقتدار سیاسی و بین‌المللی را فراهم آورده است. به گفته وی، حضور بیش از ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بیست و ششم، فرصتی بسیار ارزشمند برای تعامل موثر با شرکت‌های سازنده کالاها و تجهیزات صنعت نفت و نیز ظرفیت‌های عظیم و نوظهور شرکت‌های دانش‌بنیان بشمار می‌آید.
دانشی با اشاره به آمادگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای تعامل سازنده با شرکت‌های دانش‌بنیان‌، تامین‌کنندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت و فعالین بخش خصوصی نفت و گاز که در نمایشگاه بیست و ششم حضور دارند، عنوان کرد: ارتقای توان فنی و مهندسی، جذب سرمایه، تعامل سازنده با شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان، رسیدن به فهمی مشترک از مسائل صنعت و تقویت اراده‌های جمعی برای بالندگی و عزت ایران اسلامی، از جمله مزیت‌های اصلی نمایشگاه بیست و ششم محسوب می‌شود.