kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
امیر صباحی‌فرد:

شبکه یکپارچه پدافند هوایی بازدارندگی فعال برای کشور ایجاد کرده است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پدافند هوایی در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید و ساخت انواع سامانه‌های راداری و موشکی، بازدارندگی فعال را برای کشور ایجاد کرده است.

 


امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال غرب با بیان اینکه آسمان کشور تحت سیطره کامل پدافند هوایی است، اظهار داشت: پدافند هوایی در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید و ساخت انواع سامانه‌های راداری و موشکی، بازدارندگی فعال را برای کشور ایجاد کرده است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.
به گزارش مهر، وی با‌ اشاره به اینکه پدافند هوایی با تمرکز بر دانش بومی و اتکا به جوانان متخصص این مرز و بوم توانسته است به یکی از نیروهای موفق در بومی‌سازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی و نظامی دست پیدا کند، افزود: پدافند هوایی ارتش با طراحی و ساخت انواع سامانه‌های راداری و موشکی به یکی از نمادهای خودباوری در کشور تبدیل شده است.
امیر سرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور امنیت پایدار را برای آسمان جمهوری اسلامی ایجاد کرده ‌است که اجازه رخنه و نفوذ را به هیچ پرنده‌ای نمی‌دهد.