kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

آمریکا و اروپا قتلگاه کرونا شمار فوتی‌ها از مرز 3 میلیون نفر گذشت

 

سرویس خارجی-
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده شمار فوتی‌های کرونا در اروپا به 2 میلیون نفر و در آمریکا به بیش از 1 میلیون نفر رسیده است. همزمان مقام ارشد بهداشتی آمریکا هم گفته، می‌شد جلوی مرگ 250 هزار آمریکایی مبتلا به کرونا را گرفت!
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا عصر دیروز از مرز 519 میلیون و 876 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 6 میلیون و 284 هزار نفر رسیده است. داده‌های این وبگاه نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی و آمریکا با 3 میلیون فوتی به معنای واقعی کلمه قتلگاه کرونا طی 2 سال گذشته بوده‌اند در آمریکا طبق آمار همین وبگاه شمار فوتی‌ها به بیش از یک میلیون و 26 هزار نفر رسیده است.
مقامات رسمی در دولت بایدن هم می‌گویند این کشور اواخر هفته گذشته به مرز یک میلیون فوتی کرونا رسیده است. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است میزبانی نشستی با محور ویروس کرونا را بر عهده داشته باشد روز پنجشنبه رسیدن شمار قربانیان این بیماری در کشورش به مرز یک میلیون نفر را رسما اعلام کرد. او در بیانیه‌ای درباره جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا نوشت: «آمریکا به نقطه عطف تأسف برانگیزی رسیده و هر کدام از اعداد مربوط به این آمار، فقدانی غیر قابل جبران است... به‌خاطر این همه‌گیری یک خانواده، یک جامعه و یک ملت برای همیشه عوض شده است. من و جیل (همسرش) برای تک تک آنها دعا می‌کنیم.» از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت نیز روز پنجشنبه اعلام کرد شمار موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا از مرز 2میلیون نفر عبور کرده است. طبق آمار این سازمان، شمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا روز پنجشنبه به دو میلیون و دو هزار و پنجاه و هشت نفر رسیده است. شنبه هفته گذشته یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه «سی‌ان‌ان» گفته بود احتمال دارد پاییز و زمستان در این کشور 100 میلیون نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شوند.
وضعیت فوق‌العاده کرونایی در کره شمالی
خبر دیگر اینکه رسانه‌های کره شمالی دیروز از مشاهده نخستین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون و اعلام وضعیت فوق‌العاده اضطراری دراین کشور خبر دادند.رسانه‌های این کشور خبر دادند فردی با تب به یک مرکز درمانی مراجعه و پس از انجام تست مشخص شده که او مبتلا به سویه اُمیکرون کرونا شده و اکنون این فرد قرنطینه شده است. این در حالی است که تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به سویه‌های مختلف کووید 19 در این کشور مخابره نشده بود و هیچ برنامه واکسیناسیونی نیز برای شهروندان آن صورت نگرفته است. کره شمالی حتی محموله واکسن‌های آسترازنکا و سینوواک ارسالی از سوی سازمان بهداشت جهانی در قالب برنامه کوواکس را پس فرستاد. کره شمالی از ابتدای آغاز همه گیری کرونا در جهان در سال 2020 با اعمال سیاست‌های بسیار سختگیرانه از جمله بستن تمام مرزهای خود بر روی افرادی که قصد ورود به کشور را داشتند، افزایش دیوارهای مرزی و شلیک به سمت هر فردی که به این دیوارها نزدیک شود و نیز ضدعفونی کردن تمام کالاهایی که از چین وارد می‌کنند، اعلام کرد که از شیوع کرونا در کشورش جلوگیری کرده‌اند. گفتنی است کشورهای کره شمالی و اریتره تنها کشورهای جهان هستند که از سال 2020 تاکنون، هیچ موردی از ابتلا به کووید 19 را به سازمان بهداشت جهانی گزارش نکرده‌اند.