kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
این است حقوق بشر آمریکایی
 کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به کشف ده‌ها گور دسته جمعی در محل مدارس بومیان آمریکا: «کودکان بومی آمریکایی بی‌نوا از خانواده‌های خود جدا شدند، نگذاشتند به زبان مادری‌شان حرف بزنند، مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، به آنها تجاوز شد و در نهایت در گورهای دسته‌جمعی مدفون شدند. اما ایالات متحده آمریکا به خودش همچنان اجازه می‌دهد دیگران را درباره حقوق بشر نصیحت کند!»
سورپرایز مردم توسط رئیس‌جمهور
 سید با انتشار این تصاویر نوشت: «مردمی که ۸ سال عادت کردند در گرفتاری‌ها، مسئولی را کنار خود نبینند تا به دادشان برسد، انگار انتظار حضور صبح جمعه‌ای رئیسی در میدان تره‌بار را نداشتند؛ آقایان وزرا و استانداران محترم، در سینه این مردم در این سال‌ها حرف‌های زیادی تلنبار شده، بروید بین مردم و دردشان را دریابید.»
باور کنید فرق داره
 سید محمود رضوی، مشاور رئیس‌مجلس شورای اسلامی: «باور کنید که فرق است بین نظرسنجی روزانه قیافه مردم‌ از پشت شیشه خودرو، بازدید کارخانه از درون خودرو و صبح جمعه از گرانی بنزین مطلع شدن، با کنار مردم بودن در روزهای سخت و صبح جمعه را با شنیدن حرف مردم آغاز کردن.»
رئیسی هم می‌تونست صبح جمعه بخوابه اما...
 محمد: «رئیسی هم می‌توانست مثل همان رفیق‌مان بگوید «من هم صبح جمعه متوجه گرانی شدم»، اما رئیسی ترجیح داد صبح جمعه کنار مردم باشد.»
از این زاویه ببینید
 دانيال معمار:« قیمت مرغ در دولت روحانی ۴ برابر شد در حالی که یارانه آن را مستقیم به مردم ندادند و جیب یک عده چپاول‌گر دلار دولتی را پر کردند.قیمت مرغ در دولت رئیسی ۲ برابر شده، در حالی که حالا یارانه را مستقیم به مردم می‌دهند و دست چپاول‌گران را از بیت‌المال کوتاه کرده‌اند.»
خبر خوب
 سجاد منصوری: « بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ذخایر ارزی خارجی ایران در حال بهبود چشمگیری است و پیش‌بینی شده که تا پایان سال جاری ذخایر ارزی خارجی ایران ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ باشد.»
تخلفات را گزارش کنید
 سبحان برکتی:« دو روز پیش یه نانوایی تو رشت اقدام به گران فروشی کرد! بابام میگفت خیلیم پرو طلب کار بود اینکه آرد گرون شده همینی که هست و... خلاصه گزارش دادن به تعزیرات، امروز دیدم مغازش پلمب کردن! دمشون گرم حقیقتا فکر نمی‌کردم این‌قدر پیگیر وجدی باشن.»
مدیریت واقعی
  علی یگانه:« اصلاح یک خط ریل اشتباه، هم زمان میخواد،هم هزینه و هم موقتاً باعث رنج مردم میشه، اما وقتی میدونی این کار جلوی واژگونی قطار رو میگیره اگه مدیر باوجدانی باشی انجامش میدی. ارز ۴۲۰۰ همون ریل اشتباهه که اگه اصلاح نشه قطار اقتصاد رو واژگون میکنه. آقای رئیسی و ‎آقای مخبر انشالله موفق باشید.»
تغییر نگاه، تغییر شیوه درآمد
 کاربری نوشت: «شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، قراردادی رو برای تعمیرات اساسی و راه‌اندازی پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا بسته اونم به مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو. به امید روزی که یک قطره نفت خام و نه هیچ ماده معدنی خامی رو صادر نکنیم و درآمدمون کاملا ازین روشها و صادرات محصولات نهایی باشه.»
چرا سواد رسانه‌ای مهم است؟
 سیدعلی موسوی: «تجمعات و نارضایتی‌های پنج سال اخیر نشان می‌دهد رسانه‌ها به ویژه پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. فقر سواد رسانه‌ای و ضعف این آگاهی در برهه‌هایی مثل روزهای اخیر بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد.»
چرا چیزی نمیگن؟
 نوید مستفیضی:« تو آمریکا شیرخشک پیدا نمیشه ولی دولت بایدن 
۴۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک میکنه،آمریکا، زیباکلام و تاجزاده نداره با این خبر اسکی برن.»
جراتش رو ندارید
 انصاری: «مشاور امنیت داخلی اسرائیل گفته نه خودمان دنبال مقابله نظامی با ایرانیم و نه می‌خواهیم که آمریکا را به جنگ با ایران بکشانیم، بلکه شیوه‌های دیگری مد نظر است! نه خودتان قادر به مقابله با ایرانید و نه حتی اگر بخواهید آمریکا حاضر است با ایران بجنگد. شیوه‌های دیگرتان هم خوابی بیش نیست!»
روزهای سخت تنهایی
 مجید میرزایی:« یک زن و شوهر می‌شناسم که همه بچه‌هاشون رو فرستادن اروپا، عید امسال همش پز بچه‌ها رو میدادن که فلان جا رفتند و اینا... چند روزه شوهر فوت شده و خانم تک و تنهاست! هرکس می‌ره خونشون اصرار می‌کنه بمونید من تنهام. خیلی اوضاع اسفناکیه. پسرشونم‌ فقط استوری کرده وای یتیم شدم و هنوز اروپاست.»