kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
سی‌ان‌بی‌سی:

بدهی خانوارهای آمریکایی به رکورد ۱۶ هزار میلیارد دلار رسید

آمارهای جدید نشان داد که بدهی خانوارهای آمریکایی در سه‌ ماهه نخست ۲۰۲۲ به حدود ۱۶ هزار میلیارد دلار رسیده است.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی‌سی، در سه‌ماهه نخست سال 2022 بدهی خانوارهای آمریکایی یک و هفت دهم درصد افزایش یافته و به 15 هزار و 840 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش تا حد زیادی ناشی از افزایش بدهی مسکن است که به دلیل رشد قیمت‌های رهن و اجاره و فروش مسکن حاصل شده است.
از کل بدهی حدود 16 هزار میلیارد دلاری خانوارهای آمریکایی 11 میلیارد و 180 میلیون دلار مربوط به بدهی مسکن است. بدهی مسکن آمریکایی‌ها در این دوره 250 میلیارد دلار افزایش یافته است. بدهی دانشجویان نیز در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی 14 میلیارد دلار افزایش یافته که افزایشی شش و نیم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
خرید با کارت اعتباری در این دوره 24 درصد نسبت به قبل از شیوع کرونا رشد داشته است که می‌تواند نشان‌دهنده بدتر شدن اوضاع اقتصادی مردم باشد.
رشد یک و هفت دهم درصدی کل بدهی خانوارهای آمریکایی در سه‌ماهه نخست امسال در حالی است که نرخ تورم در آمریکا طی این دوره به حدود هشت و نیم درصد رسیده و نرخ بهره رکورد چندساله را شکسته است. نرخ سود رهن خانه که یک سال پیش سه درصد بود در سال 2022 به پنج درصد افزایش یافته 
است.
بر اساس این گزارش به دنبال شیوع کرونا و گرانی فزاینده در شهرهای بزرگ برخی آمریکایی‌ها از شهرهای بزرگ به شهرک‌های حاشیه‌ای نقل مکان کرده‌اند و در نتیجه 8400 میلیارد دلار بدهی رهنی جدید ثبت شده است. داده‌های آماری نشان داد که قیمت متوسط مسکن در آمریکا طی دو سال گذشته 30 درصد رشد داشته و به 428 هزار و 700 دلار رسیده است.