kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

در تجهیزات رزم زمینی خودکفا و مرجع مقابله با ریز پرنده‌ها هستیم

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در حوزه رزم زمینی به هیچ تجهیزات خارجی نیاز نداریم و خودکفا هستیم، گفت: نیروی زمینی ارتش حدوداً سال ۹۶ وارد حوزه مقابله با ریزپرنده‌ها شد و به توفیقات زیادی دست پیدا کرد تا جایی که نیروی زمینی مرجع مقابله با ریز پرنده‌ها شد.
امیر نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه نیروی زمینی ساختار سازمانی متناسب با فرمان حضرت آقا را ایجاد کرده است، گفت: ما باید سازمان به‌روزی داشته باشیم. به همین دلیل در سال‌های اخیر تیپ‌های واکنش سریع را به وجود آوردیم، تیپ‌های تحرک هجومی، مکانیزه هجومی و همه تجهیزاتی که در حوزه رزم زمینی نیاز است را خوشبختانه می‌توانیم در داخل کشور تهیه کنیم و این یک موفقیت بی‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: سلاح‌ها و تجهیزاتی که نیاز به ارتقا داشتند مثل راکت‌ها، نقطه زن شده و به موشک تبدیل شده‌اند، این کارها همه صورت گرفته و در برخی از رزمایش‌ها گوشه‌هایی از آن نمایش داده می‌شود. در کنار اینها امروز نیروی زمینی مجهز به یک جنگال بسیار قوی و مجهز به یک پهپاد متناسب با مأموریت‌های خود است.
بُرد بیست کیلومتری موشک‌ بالگردها
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: از سوی دیگر هوانیروز امروز ما قابل مقایسه با چند سال گذشته نیست. ظاهر بالگرد شاید قدیمی باشد اما مسلح به موشکی شده که تا بیست کیلومتر بُرد دارد، در حالی که در گذشته تا سه کیلومتر بیشتر بُرد نداشتند و بالگرد ما باید سه کیلومتری‌تانک دشمن می‌ایستاد تا آن را مورد هدف قرار دهد، اما امروز از بیست کیلومتری و بیشتر می‌تواند مورد هدف قرار دهد.
قطعات کلیدی بالگردی را می‌‌سازیم
امیر نعمتی با بیان اینکه بُرد بالگردها را اضافه و از لحاظ دقت، نقطه زن شده‌اند، اظهار داشت: ما در هوانیروز پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتیم. در سال‌های اخیر صنایع «یا علی» را در هوانیروز تأسیس کردیم که قطعات کلیدی بالگردی را می‌سازند. بالگردها مجهز به پرواز در شب شده‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش حدوداً سال ۹۶ وارد حوزه مقابله با ریزپرنده‌ها شد و به توفیقات زیادی دست پیدا کرد تا جایی که نیروی زمینی مرجع مقابله با ریز پرنده‌ها شد.
جدیدترین سامانه‌های جنگال را داریم
امیر نعمتی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه جنگال دستاوردهای بسیار پیشرفته و خوبی دارد، بیان داشت: یگان‌های مختلف جنگالی ما در کشور مستقر هستند. الحمدلله سامانه‌های آفندی و پدافندی جنگالی به روز در کشور تولید می‌شود و ما هم از جدیدترین سامانه‌ها برخوردار هستیم.
ساخت بالگرد ملی را
در برنامه خود قرار داده‌ایم
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تنوع موشک‌ها، تجهیزات، تسلیحات و مسلح شدن بالگردها را هم در برنامه خود داریم که تا ‌اندازه زیادی پیشرفت داشته‌ایم و موشک‌ها آزمایش و ساخته شده‌اند و در رزمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ما در این دو حوزه برنامه‌هایی داریم، ساخت بالگرد ملی را هم در برنامه خود قرار داده‌ایم که در زمان مناسب از آن رونمایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز ما تمام تجهیزاتی که در حوزه رزم زمینی در دنیا وجود دارد را دارا هستیم، خاطرنشان کرد: الحمدلله این تجهیزات در داخل کشور تولید و در اختیار ما قرار می‌گیرد. به طور کلی ما در حوزه رزم زمینی به هیچ تجهیزات خارجی نیاز نداریم و در این حوزه خودکفا هستیم.
امیر نعمتی تصریح کرد: باید بگویم تهدیدات خاصی که بخواهد نظام ما را تهدید کند، وجود ندارد؛ ما به‌اندازه‌ای از قدرت و امنیت ملی و توان دفاعی رسیده‌ایم که تهدید خاصی متوجه نظام جمهوری اسلامی نیست. اما در کل همیشه آمادگی خود را حفظ می‌کنیم، تهدیداتی که شاید پنج درصد ممکن است اتفاق بیفتد، را هم جدی می‌گیریم و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.