kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* برخی‌ها می‌گویند این دولت با دولت قبل چه فرق می‌کند. به این عزیزان می‌گویم با دقت ببینید و تفکر کنید و بعد قضاوت کنید. گرانی هست ولی در جامعه التهاب نیست، تحریم هست ولی تحقیر ملت در صف مرغ و روغن و سبد کالا نیست، گلایه هست ولی گوش شنوایی هم هست،‌ دیگر رئیس‌جمهور با سخنان خود مثل بیسواد‌، برو به جهنم و... حواله نمی‌دهد و نمک بر زخم مردم نمی‌پاشد، خودش با مردم است،‌ سفر استانی خود را با مترو می‌رود و میلیاردی در سفر چند کیلومتری هزینه ایاب و ذهاب نمی‌کند و ان‌شاءالله با پرداخت بدهی انباشته شده دولت قبل، معیشت مردم نیز بهبود می‌یابد.
منتظری و طاهری
* با تقویت مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی و به‌کارگیری جوانان و نوجوانان در اجرای مراسم و برنامه‌های مسجد می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستاد. همچنان‌که در دوران دفاع مقدس مساجد پایگاه‌ هر نوع خدمت مردم به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل بود.
مقدسی
* نرخ تورم ترکیه که اصلاح‌طلبان اقتصاد این کشور را به رخ ما می‌کشیدند به بالای 61 درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم دو دهه اخیر است. در ضمن این کشور با اسرائیل رابطه گرم دارد و با آمریکا هم تنش ندارد. اضافه می‌کنم ارزش پول ملی این کشور در سال 2021 میلادی حدود 44 درصد افت کرده است.
گیلانی
*‌ در حرم امام رضا(ع) در صحنی که اخیرا دو روحانی به شهادت رسیدند در محل قتلگاه شهید اصلانی با صحنه‌ای مواجه شدم که زیبا بود و آن اینکه تعدادی از برادران افغانستانی در محل شهادت این شهید جمع شده و عزاداری می‌کردند. می‌خواهم بگویم این جنایت ربطی به مردم افغانستان و اهل سنت ندارد. مشکل تفکر وهابی‌گری است که صهیونیسم به کمک عربستان آن را پشتیبانی می‌کند.
ناظمی
* رسانه‌های فرانسوی از وجود بیش از 18 هزار جمجمه پرده برداشتند که در مرز پایتخت این کشور نگهداری می‌شود. نکته مهم آن این است که این جمجمه‌ها متعلق به شهروندان الجزایری است که سرهایشان از سوی استعمارگران فرانسوی قطع شده فلذا همه باید به ماهیت کثیف غربی‌های استعمارگر پی ببرند و بدانند با چه موجوداتی مواجه هستیم.
محتشم
* به‌رغم همه تلاش‌هایی که وزارت خارجه در مذاکرات هسته‌ای انجام داده و از طریق همین ستون تشکر و قدردانی می‌کنیم ولی با تجربه‌ای که پیدا کرده‌ایم دولت باید در ضمانت اجرایی برای رفع تحریم‌های اقتصادی تصمیم‌گیری جدی کند. این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم تضمین لازم مجددا گرفتار خسارت و هزینه‌های بیشتر از گذشته بشویم.
مهرا‌ن‌فر
*‌ برای سومین سال پیاپی است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری عنوان سال تولید را محور جهت‌گیری و فعالیت دستگاه‌‌های مسئول قرار می‌دهند. این مسئله به این معنی است که مهم‌ترین مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را تولید ملی حل می‌کند.
صامتی
* روژه‌گارودی استاد دانشگاه و فیلسوف فرانسوی می‌گوید آمریکا برای سلطه جهانی شدیدترین تلفات انسانی را در سراسر تاریخ به بار آورده است، که با بزرگ‌ترین قتل‌عام یعنی کشتار سرخپوستان، بردگی و تبعیض‌نژادی سیاهان آغاز شد و با حمایت از خونین‌ترین دیکتاتوری‌ها در آمریکای لاتین ادامه یافت و موارد دیگری همچون: کشتار 4 میلیونی مردم ویتنام، کشتار 200 هزار مردم تیمور شرقی‌، کشتار 200 هزار مردم در آمریکای لاتین و کشتار 20 هزار مردم در لبنان، کشتار صدها هزار نفر از مردم فیلیپین و حال کشتارها صدها هزار انسان در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و.... را هم اضافه کنید. چطور این کشور می‌تواند مدعی حقوق بشری شود؟! و چطور عده‌ای خود فروخته شیفته چنین قاتلانی می‌شوند؟ 
سعیدی
* مردم خطه سیستان و بلوچستان مشکلات فراوان کم‌آبی دارند و تامین حقابه هیرمند می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را مرتفع کند. متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها و هیئت‌های حاکمه در سرپرستی افغانستان تاکنون اقدام به حل این مشکل نکرده‌اند و هر وقت صحبت شده در حد وعده بوده انتظار داریم تلاش‌های دیپلماسی برای حل این مشکل در این دوره نتیجه بدهد.
رستمیان
* ساخت نیروگاه برق 360 مگاواتی تمام ایرانی برگ زرین دیگری در تاریخ هسته‌ای کشورمان است و با ساخت آن ایران را در زمره کشورهای سازنده نیروگاه اتمی قرار خواهد داد.
غلامی
* با عکسی که از سفر آقای رئیسی ریاست محترم جمهور با مترو تهران- کرج در مطبوعات چاپ شده یکی از کاربران خوش‌ذوق نوشته لازم شد از این به بعد به هنگام سوار شدن به مترو لباس مرتب به تن داشته باشیم چرا که ناگهان رئیس‌جمهور کشور ممکن است کنارت بنشیند.
کلاهی
* ایران همان است که برای زخم‌های افغانستان، این کشور مسلمان همسایه خون‌گریسته و افغانستان هم در گذشته و حال همدرد و شریک غم ما بوده و هست. بنابراین وهابیت این عامل و مزدور استکبار جهانی و صهیونیسم نخواهد توانست برادری ما را از بین ببرد.
عادلی
* درست است که اطلاع داشتن از وقایع جاری در زندگی روزمره مهم است ولی با توجه به رشد تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و افزایش روزافزون کانال‌ها در فضای مجازی‌ از یاد نبریم که اختصاص بیش از‌اندازه وقت به اخبار می‌تواند سلامت روانی ما را به مخاطره بیندازد. بهترین راه مدیریت ورودی‌های خبر است.
مجیدی
* روزنامه جمهوری اسلامی از دستگاه دیپلماسی می‌خواهد از کسانی که تجربه موفقی در مذاکرات دارند کمک بگیرد! کدام تجربه موفق؟ بتن‌ریزی و انجام تمام تعهدات و بلکه فوق تعهدات ما قبل از انجام تعهدات طرفین؟ برجام بدفرجام چه دستاوردی برای ما داشته است که همین طیف همراه شما و مسئول در دولت قبل اذعان نمودند دستاورد هیچ! و وزیر امور خارجه پس از 20 ماه گفت نمی‌توانیم یک حساب بانکی در لندن باز کنیم؟ این نحو نسخه‌پیچی برای کشور یعنی تحجر و عقب‌گرد و خسارت مجدد به کشور! لطفا از پیچیدن نسخه دشمن‌پسند بپرهیزید.
دزفولی
* با اینکه کاهش شدید قدرت خرید مردم موجب کاهش تقاضا برای گوشت قرمز و رکود بازار شده ولی همچنان گوشت قرمز گران است و واردات گوشت هم تاثیر چندانی روی قیمت این محصول نداشته به طوری که قیمت آن همچنان بالا است. چرا؟
موسویان
* در شهر اصفهان یک واحد کوچک آپارتمان 300 میلیون تومان رهن داده می‌شود. این مقدار پول در برخی از کشورها هزینه یک واحد مسکن پیش ساخته است. چرا دولت با کمک بخش خصوصی درخصوص خانه‌های پیش ساخته اقدامی نمی‌کند؟ با ورود دولت در این کار قیمت مسکن شکسته می‌شود و مشکل مسکن خیلی از شهروندان مرتفع می‌گردد.
حسینی‌، 7945---0914
* برخی از بانک‌ها برای تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان پیامک ارسال نمی‌کنند از مسئولین امر درخواست می‌شود این مشکل را حل کنند تا به مشتریان با حقوق‌های حداقلی استرس وارد نشود و هزینه پیامک آن‌ را هم دریافت کنند.
6263----0938
* وام نهضت مسکن ملی 350 تا 450 میلیون با اقساط 3-4 میلیونی است که برخی به اشتباه گفته‌اند اقساط آن 10 تا 15 میلیون است که خلاف نظر مجریان و متولیان این طرح است. اگر چنین بود که بیش از 90 درصد متقاضیان انصراف می‌دادند چرا که توان پرداخت آن (کل مبالغ دریافتی‌شان هم که به اقساط اختصاص دهند) را ندارند.
حیدری