kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه: 

وزارت امور خارجه پشتیبان فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی است

صفری تأکید کرد: این وزارتخانه پشتیبان فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور از تمام ابزار استفاده خواهد کرد.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه میزبان بیش از چهل شرکت فعال در صادرات خدمات فنی و مهندسی بود. در این نشست که با حضور مهدی صفری برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های مذکور مشکلات، چالش‌ها و موانع داخلی و خارجی فعالیت‌های خود را تشریح کردند.
صفری در این نشست با بیان نقطه نظرات و ارائه توصیه‌ها و پیشنهاد راهکارهای لازم بر این نکته تأکید کرد که وزارت امور خارجه پشتیبان و حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور و کمک به ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور از تمام ابزار، امکانات و ظرفیت‌های خود برای مساعدت به حل مشکلات و چالش‌های آنان استفاده خواهد کرد و در این زمینه ایشان به مدیران این شرکت‌ها اطمینان داد که کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز بیش از گذشته آماده همکاری و مساعدت در این عرصه هستند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همین چارچوب از این شرکت‌ها دعوت کرد که با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای آن‌ها در این عرصه، برای گسترش فعالیت‌های خود به دیگر نقاط جهان نیز نگاه جدی داشته و برای توسعه بازارهای هدف برنامه‌ریزی نمایند.
در این نشست نمایندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، سندیکای صادرکنندگان خدمات ساختمانی، وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات نیز حضور داشتند.
بنابر اعلام وزارت صمت، صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته توانستند با حضور در بیش از سی طرح در خارج از کشور بیش از ۲ میلیارد دلار ارز عاید کشور کنند.