kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

پیش‌بینی 6 استان مقصد در ایران برای تماشاچیان جام جهانی

 
 
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: 6 استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم و بندرعباس را به عنوان مقصد سفر تماشاچیان جام‌جهانی قطر پیش‌بینی کردیم.
به گزارش ایرنا، لیلا اژدری درباره مقاصدی که هدف تماشاچیان جام جهانی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: جزیره کیش و قشم و سایر مناطق آزاد که روادید نیاز ندارند VISA FREE هستند و مشکلی برای سفر به آنها وجود ندارد که البته همین هم باید به مسافران قطر اطلاع‌رسانی شود، شاید بسیاری از تماشاچیان نمی‌دانند این مناطق و جزایر به روادید نیاز ندارند.
اژدری افزود: طبق مصوبه دولت، اکنون سایر استان‌ها و شهرهای ایران شامل روادید رایگان شدند که باید جاذبه‌های مناطق و شهرهای ایران که پیش‌بینی می‌شود بیشتر مورد هدف سفر تماشاچیان جام جهانی قرار خواهدگرفت با تبلیغات مناسب معرفی شوند.
وی بیان داشت: ۶ استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم و بندرعباس را به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفتیم. البته اگر گردشگری دریایی و استفاده از کشتی‌های کروز هم نهایی شود، استان بوشهر به عنوان استان هفتم می‌تواند به عنوان هدف گردشگران بازه جام جهانی قطر معرفی شود.
اژدری ادامه داد: وزارت میراث‌فرهنگی برای معرفی مقاصد گردشگری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، تولید محتوا انجام داد، همان محصولات تبلیغاتی را تقویت کردیم، باید توجه داشته باشیم برای جذب گردشگر بیشتر، رقابت خیلی شدید ایجاد شده است. کشورهای همسایه قطر و کشورهای حوزه خلیج‌فارس، حتی ترکیه هم برای زمان جام‌جهانی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کرده‌اند.