kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی

مرد موشک‌های دقیق حزب‌الله و کابوس صهیونیست‌ها

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی در پوشش خبر شهادت سردار حجازی متفق‌القول از نقش او در پروژه‌های موشک‌های دقیق حزب‌الله نوشته و او را با یک مشخصه واضح یاد کردند: «مرد موشک‌های دقیق حزب‌الله».
 
 
 
سرویس سیاسی- 
 
مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه با حضور خانواده شهدا، میهمانان و مسئولان کشوری و لشگری و با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حاج اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
شهید سرلشکر سید محمدحسین حسین‌زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شامگاه یکشنبه ۲۹ فروردین سال گذشته بر اثر عارضه قلبی و عوارض شیمیایی برجا مانده از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و به خیل دوستان و همرزمان شهیدش همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
 پیوست.
این شهید والامقام سال ۱۳۳۵در شهر شهیدپرور اصفهان چشم به جهان گشود و به‌عنوان جوانی انقلابی در جریان پیروزی انقلاب حضور داشت و با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد پاسدار امنیت، تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی ایران درآمد.
سرلشکر شهید حجازی با مدرک مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی فارغ‌التحصیل شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس در یگان‌های رزم، عملیاتی و سازماندهی رزمندگان و تقسیم میان لشکرهای تازه تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارنامه‌ای درخشان از خود برجا گذاشت.
 سازماندهی بسیج
 فصلی زرین از کارنامه شهید حجازی
شهید سرلشکر حجازی فصل زرینی را در کارنامه خدمتی خود در نظام جمهوری اسلامی ایران با سازماندهی بسیج ثبت کرد، ایجاد پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور یادگار ارزشمند این سردار رشید اسلام در راستای تقویت ریشه این شجره طیبه است، این ذخیره تمام ناشدنی از اقدامات جانشین فرمانده قدس سپاه در بسیج، باقیات و صالحاتی برای خود در آخرت ثبت و ضبط کرد.
  سرفصل‌های خدمت شهید حجازی
حضور هشت‌ساله در جبهه مقاومت
شهید سرلشکر حجازی خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را در ستاد مشترک سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه، معاونت پشتیبانی و لجستیک نیروهای مسلح و همچنین حضور در جبهه مقاومت این سنگر تقابل حق و باطل و جبهه مقابله با استکبار جهانی در دفاع از اسلام، حرم معصومین(ع) و حفظ امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دور‌تر از مرزهای میهن اسلامی و جانشینی هشت ساله سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با نشان شهادت بر سینه کامل 
کرد.
 عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا
 دلی سرشار از ایمان راستین
رهبر عظیم الشان انقلاب در سی ام فروردین ماه 1400 در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار حجازی فرمودند: «با تأسف فراوان خبر درگذشت سردار پر افتخار، سردار سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیروئی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌‌ای از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. او در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه‌ آنها، سربلند و موفق بوده است. فقدان او حقاً مایه‌ تأسف و‌اندوه است. لازم می‌دانم به همسر گرامی و فرزندان و دیگر افراد خاندان و به دوستان و همکاران ایشان صمیمانه تسلیت عرض کنم و صبر و تسلّا برای آنان از خداوند متعال مسئلت نمایم. رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد.»
 اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به ترس صهیونیست‌ها
 از سردار حجازی
سردار شهید حجازی، در سال ۲۰۱۹، توسط اسرائیل به عنوان یکی از افراد مسئول پروژه دقت موشکی حزب‌الله و تقویت حزب‌الله در لبنان شناخته شد. در آگوست سال ۲۰۱۹، ارتش اسرائیل فاش کرد که سردار حجازی به عنوان فرمانده تیپ لبنان در نیروی قدس سپاه پاسداران فعال است؛ نام وی به عنوان کسی ذکر شده بود که به همراه دو افسر ایرانی دیگر در پروژه دقت موشکی حزب‌الله شرکت کرده بود. پروژه دقت موشکی در لبنان با رهبری شخصیت‌های ایرانی انجام شد که در مرکز آنها سردار حجازی، فرمانده تیپ لبنان، فرمانده رسمی پروژه دقیق موشک‌های حزب‌الله قرار داشته است. رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی در پوشش خبر شهادت سردار حجازی متفق‌القول از نقش او در پروژه‌های موشک‌های دقیق حزب‌الله نوشتند و شهادت وی را مشکوک بیان کردند.
سردار شهید محمد حجازی پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جایگزین سردار اسماعیل قاآنی شد، چند روزی بعد از انتصاب سردار محمد حجازی به عنوان معاونت سپاه قدس سپاه پاسداران، صهیونیست‌ها با انتشار مقاله‌ای به بررسی نقش‌های وی پرداختند.
در بخشی از این مقاله آمده تصریح شده بود که از شهید حجازی می‌توان به عنوان شرکت‌کننده در هدایت پروژه دقیق موشکی حزب‌الله، به همراه دو فرمانده ایرانی دیگر نام برد. 
پیش از شهادت شهید حجازی شبکه المیادین نیز مصاحبه‌ای با او ترتیب داده بود با محوریتی که صهیونیست‌ها به شدت از او می‌ترسند و حضورش در مقام معاونت سپاه قدس بر تنشان لرزه‌انداخته است، اسرائیلی‌ها او را با یک مشخصه واضح یاد می‌کنند: «مرد موشک‌های دقیق حزب‌الله»
سردار شهید حجازی در پاسخ «بن جدو» مبنی بر اشارات سید حسن نصرالله درباره موشک‌های دقیق حزب‌الله گفته بود: موشک‌های دقیق به دستشان رسیده و تعدادش هم زیاد است و می‌دانید سید حسن دروغ نمی‌گوید، حزب‌الله امکانات خوبی دارد و اگر اسرائیل کاری کند، قطعا پشیمان می‌شود.