kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
گزارش خبری کیهان

کش و قوس‌ها بر سر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب همچنان ادامه دارد

روز شمار برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران در حالی رو به پایان است که همچون سال‌های گذشته بحث بر سر مکان اجرای نمایشگاه بین مدیران شهری ادامه دارد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران: مدیریت سابق شهری در حد نگهداشت معمولی از شهرآفتاب هم کاری نکرد

سرویس اجتماعی-
به گزارش کیهان، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همواره از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین نمایشگاه‌های پایتخت و کشور به شمار می‌رود. با این حال اختلافات تکراری جهت تعیین محل برگزاری نمایشگاه کتاب بین شورای شهر تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی همچنان برقرار است. برخی نهاد‌ها چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید بیشتر مردم از نمایشگاه کتاب و همچنین عدم تکمیل امکانات نمایشگاه شهر آفتاب، طرفدار برگزاری این نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) هستند، با این حال مدیریت شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل ازدحام شدید در هنگام برپایی نمایشگاه کتاب حوالی مصلی امام خمینی(ره) خواهان برگزاری این نمایشگاه پرطرفدار در شهر آفتاب واقع در جنوب تهران هستند. گفتنی است، روز سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر تهران، برخی اعضای شورا از جمله سیدجعفر تشکری‌هاشمی نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب تاکید داشتند و معتقد بودند که بنا به مصوبه سال گذشته این شورا برای جابه‌جایی نمایشگاه از مصلی امام خمینی(ره) به شهر آفتاب و مشکلاتی که در زمان برگزاری این نمایشگاه از نظر ترافیک و ازدحام ایجاد می‌شود، لازم است امسال نیز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برپا شود. این اظهارات در حالی مطرح شدند که علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری قطعی نمایشگاه کتاب امسال در محل مصلی امام خمینی(ره) علی رغم مصوبه شورا و قول رئیس‌قبلی مجموعه شهر آفتاب مبنی بر تکمیل فاز‌ها و رفع نواقص موجود در شهر آفتاب خبر داد.
مدیریت شهری دوره قبل در حد نگهداشت معمولی از طرح‌ها هم کاری نکرد
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران درباره علت عدم رفع نواقص موجود در نمایشگاه شهر آفتاب طی سال‌های قبل با بیان اینکه مدیریت شهری دوره قبل باید پاسخگوی این موضوع باشند در گفت‌وگو با کیهان گفت: «یکی از مشکلاتی که در تحویل گرفتن دوره قبلی شورای شهر و شهرداری تهران داشتیم این بود که برخی زیرساخت‌ها از دوره اسبق مدیریت شهری یعنی دوره آقای قالیباف که زحمات زیادی هم کشیده بودند و هزینه‌های زیادی جهت ساخت طرح‌ها به عمل آمده بود، به علت عدم نگهداری مناسب دوره قبل از زیرساخت طرح‌ها، این طرح‌ها برای استفاده دچار فرسودگی و عقب افتادگی شده بودند.» وی ادامه داد: «به جز نمایشگاه شهر آفتاب، برخی طرح‌ها که تا 80 یا 90 درصد تکمیل شده بودند نیز به علت رهاشدگی توسط مدیران دوره قبل، متاسفانه در زمان تحویل طرح، با طرحی فرسوده شده مواجه شدیم. طرح پایانه شرق تهران تنها یک نمونه از این طرح‌های نیمه کاره و عقب مانده از دوره‌های قبل است. نمایشگاه آفتاب به علت وسعت و یک‌سری فازهای تکمیلی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. در واقع مدیریت شهری دوره قبل نه تنها فازهای تکمیلی نمایشگاه شهر آفتاب را کامل نکرد، بلکه در حد نگهداشت معمولی هم اقدام خاصی نکرده است.»
تکمیل شهر آفتاب انجام شدنی است
نادعلی در مورد نواقص موجود در شهر آفتاب گفت: «نواقص موجود در شهر آفتاب در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب که ظرفیت بسیاری را اشغال خواهد کرد بزرگ جلوه می‌کند. با این حال آماده ساختن و تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب موضوع نشدنی نیست و مسئول جدید این مجموعه نیز با انگیزه بالا و به صورت جهادی تکمیل این طرح را دنبال می‌کند.»
عزم جدی مدیریت شهری بر برپایی نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب تا 1402
وی در رابطه با امکانات نمایشگاه شهر آفتاب افزود: «از جمله امکانات این مجموعه، دسترسی ریلی و دسترسی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است. در مدت اخیر اقداماتی انجام شده است که دسترسی مستقیم به فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شود، این موضوع از جهات مختلف منحصر به فرد است و تکمیل آنها در فازهای بعدی بسیار قابل توجه خواهد بود.»
علیرضا نادعلی خاطرنشان کرد: «اکنون اعضای شورای شهر تهران با مصوبه‌ای که نسبت به جابه‌جایی نمایشگاه داشتند و عزمی که شهردار محترم تهران دارند، مصمم هستیم که سال آینده نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شود. در هر صورت امیدواریم با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب پیش رو نیز بتوانیم میزبانی خوبی از بازدیدکنندگان کشورمان و سایر کشورها داشته باشیم.»
تغییر مکان مجدد نمایشگاه همچنان ادامه دارد!
این در حالی است که عصر روز گذشته جلسه شورای عالی ترافیک با حضور شهردار تهران و سایر مسئولان برگزار شد و بر اساس تصمیم شورای عالی ترافیک نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به عنوان محل برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری برگزیده شد.