kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

خواندنی از ورزش ایران

 

*علیرضا امینی رئیس‌انجمن جودو نابینایان و کم بینایان گفت: سومین اردوی آمادگی تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی با حضور 17 جودوکار از روز شنبه 27 فروردین در سالن جودو آزادی برگزار می‌شود که این اردوها تا زمان اعزام تیم به بازی‌های پاراآسیایی بدون وقفه و به طور منظم ادامه خواهد داشت.
*شعبانی بهار رئیس‌فدراسیون تیروکمان از اعزام تیم کامپوند به مسابقات کاپ جهانی و تیم ریکرو به کاپ آسیا خبر داد و گفت: رقابت‌های کاپ جهانی تنها جنبه تدارکاتی برای آماده ‌سازی تیم کامپوند جهت شرکت در بازی‌های آسیایی چین دارد که اواخر اردیبهشت در کره جنوبی برگزار می‌شود. همچین تیم ریکرو نیز اواسط اردیبهشت برای شرکت در کاپ آسیا اواسط اردیبهشت به سلیمانیه عراق خواهد رفت.
*طی حکمی از سوی امیر صدیقی رئیس‌فدراسیون، امیر اوجاقی به عنوان سرمربی تیم ملی ساندا مردان ایران منصوب شد. همچنین علی دهقان نیز به عنوان مربی در کنار اوجاقی حضور خواهد داشت.
*فدراسیون وزنه‌برداری در حالی که وزنه‌برداران جوان را به خانه فرستاده بود، تصمیم گرفته دو ورزشکار را به مسابقات قهرمانی جوانان جهان اعزام کند. اردوی تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان یونان در اسفند تعطیل شد و وزنه‌برداران به خانه‌های‌شان رفتند. اما به نظر می‌رسد فدراسیون تغییر موضع داده و تصمیم گرفته دو ورزشکار پسر و دختر را به مسابقات اعزام کند. فدراسیون تصمیم گرفته علیرضا یوسفی و یکتا جمالی را به مسابقات اعزام کند و از این دو ورزشکار و هم‌چنین سعید علی حسینی سرمربی تیم خواسته شده به تهران بیایند.قرار است این دو ورزشکار به همراه مربیان خود به مسابقات بروند.فدراسیون جهانی هم لیست اولیه وزنه‌برداران را اعلام کرد که از ایران فقط نام یوسفی و جمالی در لیست قرار دارد.مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۱۲ اردیبهشت در یونان آغاز می‌شود.
*از سوی وزیر ورزش و جوانان، حکم‌هاشم کندی در سمت سرپرستی فدراسیون دوچرخه‌سواری تمدید شد.دوره سرپرستی رسول‌هاشم کندی در فدراسیون دوچرخه‌سواری به پایان رسیده بود و وزیر ورزش ادامه فعالیت او را به عنوان سرپرست تمدید کرد.حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حکم جدیدی که برای رسول‌هاشم کندی صادر کرده، اعلام شد که او تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس‌فدراسیون دوچرخه‌سواری در سمت خود ابقا است.
*محمد شروین اسبقیان رئیس‌فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با انتقاد نسبت به میزان تخصیص بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی به فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: ۵ میلیارد بودجه تخصیص یافته در سال جاری از سوی مجلس به فدراسیون جانبازان و معلولان با توجه به اینکه ۱۰ رشته ورزشی را تحت پوشش داریم، کافی نیست و امیدوارم رئیس‌مجلس در این خصوص تجدید نظر داشته باشد.