kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
انگلیس

افزایش درخواست کمک مردم از خیریه‌ها



سازمان‌های خیریه در انگلیس اعلام کردند درخواست‌ها برای تامین نیاز‌های اولیه زندگی به ویژه غذا از آنها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و شماری از آنها اعلام کردند امکاناتشان دیگر پاسخگوی تقاضا‌ها نیست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهاد‌های خیریه با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به وضعیت معیشتی خانوار‌های کم درآمد و افزایش شمار آنان، درباره بدتر شدن اوضاع مدام هشدار می‌دهند.
قیمت سوخت و انرژی که در ماه‌های اخیر در انگلیس رو به افزایش بوده است با جنگ اوکراین به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده و قیمت انواع کالا‌ها و خدمات را نیز در این کشور افزایش داده است.
بنا بر اعلام نهاد‌های ناظر اقتصادی در حالی که مستمری بازنشستگان در انگلیس ۳.۱ درصد افزایش یافته، تورم امسال ۸.۴ درصد پیش‌بینی شده است و هم اکنون تورم در انگلیس در بالاترین میزان در سه دهه اخیر گزارش شده است. حزب کارگر انگلیس اعلام کرد مردم این کشور با بدترین روند افزایش هزینه‌های زندگی در نیم قرن اخیر مواجه شده‌اند، کارشناسان نیز هشدار دادند اگر برای کاهش مشکلات معیشتی خانوار‌ها چاره جویی نشود این کشور تا پایان سال با اعتراضات و نا آرامی‌های گسترده مواجه خواهد شد.
این در حالی است که دور تازه اعتراض‌ها به وضع معیشتی و افزایش هزینه‌های زندگی شکل گرفته است. معترضان معتقدند جهش تازه قیمت انواع کالا‌ها و خدمات شمار زیادی از خانوار‌ها را در این کشور با سرعت بیشتری در تامین هزینه‌های زندگی ناتوان کرده است.