kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

زبان دنیا را بلد بودن این‌گونه است
علیرضا گرائی: «خطیب‌زاده: بخشی از منابع ارزی ایران تا پایان هفته آزاد می‌شود. نه لازم بود FATF پذیرفته و اجرا شود؛ نه لازم بود برنامه موشکی تعطیل شود؛ نه لازم بود برنامه هسته‌ای تعطیل شود؛ نه لازم بود ایران از نفوذ منطقه‌ای بکاهد؛ و... فقط کافی بود زبان دنیا رو بلد باشیم.»
فرق می‌کنه به کی رای بدیم
صادقی نژاد: «دولت رئیسی توانست در چند روز التهاب در بازار تخم مرغ و گوشت و گوجه فرنگی را بخواباند. در دولت روحانی برای مرغ ستاد تشکیل شد ولی باز هم بازار سامان نیافت، واردات گوشت هم تبدیل به دستگاه تولید پرونده در قوه قضائیه شد! حالا متوجه شدید تاثیر دولت رئیسی بر سفره مردم چیست؟»
اوضاع چه فرقی کرده؟
عبدالرحیم انصاری: «گرانی هست، التهاب نیست؛ تورم هست، بی‌نظمی نیست؛ تحریم هست، تحقیر ملت در صف مرغ و روغن نیست. بله گلایه هست، گوش شنوا هم هست؛ دیگر رئیس‌جمهور با حرفهایش نمک به زخم ملت نمیپاشد؛ خودش با مردم است و ان شاالله پس از گذشتن از بدهی‌های تحمیلی و برداشتن آوارهای روحانی معیشت هم بهتر می‌شود.»
چی بودیم؟ چی شدیم؟
علیرضا سلیمانی: «آقای رئیسی دیشب در دیدار با اصحاب رسانه گفت: در مرداد ماه که دولت تغییر کرده بود ولی وزرا هنوز رای اعتماد نگرفته بودند، کابینه روحانی می‌گفتند که توان پرداخت حقوق مرداد را نداریم. دولت از این وضعیت به شرایطی رسیده که حتی یک بار هم در حقوق‌ها تاخیر نشد، آن هم بدون استقراض.»
آزادی بیان به روش غرب
مجتبی روحی زاده: «توئیتر اکانت اسکات ریتر را بست چون نوشته بود: تعداد آدمایی که آمریکایی‌ها در الحدیثه عراق کشتند از تعداد آدمایی که در بوچا اوکراین کشته شدن بیشتر بود! اگه شما الان این سطح از آزادی بیان رو درک کرده باشید انگار چهار واحد درس آزادی بیان رو با نمره عالی پاس شدین.»
تلاش سعودی برای تفرقه بین ایران و افغانستان
کاربری نوشت: «از یک سو نماینده ضدایرانی مجلس افغانستان مریم سما از لانه گروهک نجس منافقین سر در آورده و از سوی دیگر افغانستان اینترنشنال (بازوی رسانه‌ای سعودی) با هدف متنفر کردن افغانستانی‌ها از ایران بر افغانستان متمرکز شده. تلاش در جهت ایجاد تفرقه بین ایران و افغانستان بیش از حد تصور جدی است.»