kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
معاون وزیر آموزش و پرورش:

آزمون‌های پایان سال دانش‌آموزان حضوری است

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌سازمان مدارس غیر‌دولتی از حضوری بودن امتحانات و آزمون‌های پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد و خواستار همکاری خانواده‌ها در این زمینه شد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده، گفت: بازگشایی مدارس با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های منجسم آموزش و پرورش و شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها انجام شد و از دی ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای حضوری شدن مدارس در حال انجام بود که با تاکید دولت و دستور مقام عالی وزارت بعد از تعطیلات نوروز انجام پذیرفت.
محمودزاده افزود: تعطیلی مدارس در کشور به ۶۲ هفته رسیده بود و در این مدت مشکلاتی از جمله ترک تحصیل و آسیب‌های روحی و روانی زیادی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ایجاد شد و ما نمی‌خواستیم این مشکلات بیشتر شود.
وی ادامه داد: ۹۲ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دز اول واکسن
و ۸۵ درصد آنان دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و ۹۵ درصد معلمان هم واکسینه شده‌اند و از نظر کارشناسان سازمان وزارت بهداشت، واکسینه کردن بیش از ۸۵ درصد از مردم محیط امنی در کشور ایجاد می‌کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مدارسی که با تراکم دانش‌آموز مواجه هستند هم گفت: برنامه‌ریزی شد تا در کلاس‌هایی که تعداد دانش‌آموزان بالاست از ظرفیت‌های دیگر یعنی کتابخانه‌ها و نمازخانه‌ها، فضا‌های ورزشی، یا دو نوبته شدن مدارس استفاده شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.
آموزش دانش‌آموزانی که بیماری خاص یا زمینه‌ای دارند هم با کمک معلمان و مدارس همچنان در بستر شاد اتفاق می‌افتد تا سلامت آنان به خطر نیفتد.
محمودزاده افزود: فرصت چندانی تا پایان سال تحصیلی نمانده و آزمون‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد به همین دلیل دانش‌آموزان باید برای پیگیری ادامه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و همچنین رفع اشکال در کلاس درس حضور داشته باشند، وی در این رابطه خواستار همکاری خانواده‌ها شد.