kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

رئیسی عوام‌فریبی نمی‌کند

 
 
 
سرویس سیاسی ـ
روزنامه ابتکار دیروز در مطلبی نوشت: «سید ابراهیم رئیسی کار خود را با دشنام به رقبا و دو قطبی ‌سازی جامعه شروع نمی‌کند، او از وحدت و در اولویت بودن اقتصاد در راس برنامه‌های خود سخن می‌گوید... ابراهیم رئیسی به خوبی درک کرده بود که ورود به دعواهای حزبی و جناحی پاشنه آشیل دولت او خواهد بود، پس تمرکز خود را روی برنامه‌هایش با اولویت ساماندهی اقتصاد کشور قرار می‌دهد، تا اینجای کار شاید بتوان از ابراهیم رئیسی به‌عنوان کم حاشیه ترین و غیرسیاسی ترین رئیس‌جمهوری چند دهه اخیر ایران یاد کرد.»
در ادامه این مطلب آمده است: «البته رئیس‌جمهوری منتخب در وعده‌های اقتصادی خود به مواردی از قبیل ساخت یک میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون شغل و تک رقمی شدن تورم در یک سال تاکید می‌نماید که کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌آید، چراکه چنین هدف گذاری مختص اقتصادهایی می‌باشد که حداقل در 5 سال متوالی، رشد اقتصادی 6 درصدی را تجربه کرده باشند نه دولتی که کشور را با رشد اقتصادی صفر درصدی، تورم 40 درصد و نقدینگی لجام گسیخته تحویل گرفته است.»
ابتکار نوشت: «ایده راه‌اندازی سامانه معرفی مدیران دولت به رئیس‌جمهور از ابتکارات ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات بوده است که با عنوان یاران رئیسی، طراحی و با هدف معرفی مدیران کارآمد، فسادستیز‌‌ و انقلابی به رئیس‌جمهور راه‌اندازی شد.»
در این مطلب مذکور آمده است: «در حسن نیت و اخلاص و صفای درونی آقای رئیس‌جمهور هیچ شکی وجود ندارد. چه بسا کسانی که ایشان را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که او از دایره عوام فریبی و ژست‌های تبلیغاتی فرسنگ‌ها فاصله دارد. تجربه سالها حضور در دستگاه قضایی به ابراهیم رئیسی آموخته است که مدیران ناکارآمدی که بواسطه چاپلوسی خود و اطرافیانشان تصدی اموری را برعهده گرفته‌اند حاصلی جزء پس رفت و اتلاف منابع برای سازمان متبوع خود نداشته و عاقبت به مخاطب و کشور خود خیانت می‌کنند. لذا به راستی بایستی پذیرفت که ابراهیم رئیسی به دور از هرگونه عوام فریبی و رفتار پوپولیستی به واقع به دنبال، کشف، جذب و واسپاری امور اجرایی کشور به مدیران پاک دست و کارآمد می‌باشد.»
دروغ‌پردازی اصلاح‌طلبان درباره عملکرد دولت رئیسی
روزنامه مردم سالاری در مطلبی به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «ابراهیم رئیسی تلاش می‌کند با طبقات محروم ارتباط برقرار کند که قابل تقدیر است اما در جایگاه رئیس‌دولت اقدامات عملی چشمگیری ندارند. رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور بعد از مقام رهبری بیشترین اختیار را در کشور دارد و باید نشان دهد وعده‌هایی که داده، از قابلیت اجرایی برخوردارند. ابراهیم رئیسی فرصت آنچنانی ندارد، تاکنون ۸ ماه از فرصت خود را از دست داده و این به معنای یک ششم فرصت کلی در اختیار اوست.»
در ادامه این مطلب آمده است: «مردم با توجه به سفره خود عملکرد دولت رئیسی را قضاوت می‌کنند. برخی وزرای او تجربه ندارند، نیروهای بدون تجربه را بر سر کار آورده‌اند... پیامد این تصمیمات، دامن مردم را مي‌گیرد، مانند وعده‌های وزیر کار که بدون اطلاع از شرایط واقعی کشور به دنبال اشتغال‌زایی است. این مقامات یا بی‌اطلاع هستند یا اینکه برای عوام فریبی این اقدامات را انجام می‌دهند.»
اظهارات خلاف واقع مدعیان اصلاحات در حالی است که اولا از عمر دولت رئیسی صرفا 8 ماه گذشته و در طول این مدت هم شاهد تغییرات و تحولات مثبتی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی کشور بوده ایم، چه آنکه اگر دولت 8 ساله مدعیان اصلاحات ادامه می‌داشت، الان تورم باید به 60 و 70 درصد هم می‌رسید. گشایش‌های ارزی اخیر، روابط گسترده با همسایگان، 19 سفر استانی رئیسی در طول 8 ماه گذشته و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و همچنین پرداخت ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت روحانی و... مصادیقی از این ادعاست. 
سلامتی و جان مردم گروگان FATF و برجام در دولت مدعی اصلاحات ـ اعتدال
روزنامه شرق از جمله روزنامه‌های جریان مدعی اصلاح‌طلبی در شماره دیروز خود و طی یادداشتی آورده بود:
«اگر به تصادف هم چشمتان به این خطوط بیفتد به احتمال زیاد از کسانی هستید که در دوران همه‌گیری کرونا عزیزی را از دست داده‌اید یا به سختی مبتلا شده‌اید یا خاطره ساعت‌های پر‌اضطراب و استیصال گشتن به دنبال تخت بیمارستان، کپسول اکسیژن و دارو در خاطرتان حک شده است و شاید هنوز هم از دردهای مزمن رنجور باشید. در‌این‌صورت یاد تصمیم‌های سرنوشت‌ساز آن دوران از خاطرتان نرفته است و قضاوت‌تان راجع به سیاست‌گذاران با همین خاطرات و از عمق ذهن و تن رنجورتان شکل می‌گیرد.»
این نوشتار در ادامه آورده: «داوری ما چه اهمیتی برای سیاستمداران دارد؟ سیاستمداران از راه‌های مختلفی ظهور و صعود می‌کنند و بسته به بخت و ابتکار عمل‌شان مجال میدان‌داری می‌یابند...»
به راستی جماعت مدعی اصلاح‌طلبی و روزنامه شرق در پی داوری صحیح و درست و منطبق بر واقعیت هستند؟! اگر چنین است باید به ایشان یادآوری کرد که هم قبیله‌های این جماعت در دوره دوم دولت مورد حمایت آنها (تدبیر و امید) سلامتی مردم را گروگان خواسته‌های حزبی و جناحی کرده بودند.
آنها که پیش از کرونا نیز به شدت در پی تحمیل پیوستن کشورمان به یک کارگروه استعماری به نام FATF بودند، پس از همه گیری این ویروس خطرناک و در حالی که می‌دیدند جامعه سخت نگران و مضطرب است، به صرفه افتادند که از این شرایط سوءاستفاده کرده و با بهانه قرار دادن نپیوستن کشورمان به FATF واکسن وارد کشور نکنند و در پاسخ مردم بگویند به FATF نپیوسته ایم و بنابراین نمی‌شود واکسن وارد کنیم! آنها همچنین مدعی بودند که به دلیل تحریم، قادر به واردات واکسن نیستیم!
بلافاصله پس از اتمام آن دولت و استقرار دولت سید ابراهیم رئیسی حجم قابل توجهی واکسن به کشور وارد شد که این موضوع نشان می‌داد که این طیف چه بازی بدی را با سلامتی و جان مردم در پیش گرفته بودند.
حال در همین یک فقره این جماعت و روزنامه‌های‌شان به قضاوت بنشینند.