kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
معاون برون‌مرزی صداوسیما:

ایران هدف سایبر ‌تروریسم رسانه‌ای قرار گرفته است(اخبار ادبی و هنری)

سفیر کوبا در دیداری با معاون برون‌مرزی صداوسیما از مزیت‌های شبکه‌های هیسپان‌تی‌وی و پرس‌تی‌وی سخن گفت و اینکه می‌توانند از تجربیات این شبکه‌ها استفاده کنند.

 


به گزارش مهر، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در ایران با حضور در مجموعه شهید سلیمانی معاونت برون‌مرزی صداوسیما، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شبکه‌های پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی با احمد نوروزی معاون برون‌مرزی صداوسیما دیدار و گفت‌وگو کرد.
احمد نوروزی معاون برون‌مرزی صداوسیما و مدیر شبکه پرس‌تی‌وی در این دیدار با‌ اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در زمینه همکاری با کشور کوبا به‌ویژه در حوزه رسانه وجود ندارد، عنوان کرد: بیش از چهار دهه است که جمهوری اسلامی ایران به شکل خاص، تحت یک ‌تروریستم منحصربه‌فرد در دنیا قرار گرفته و با انواع تحریم‌های اقتصادی مواجه بوده است. دامنه این تحریم‌ها به حوزه رسانه نیز کشیده شد و در طی یک دهه اخیر تلاش‌های بسیار جدی از سوی آمریکا برای صدای ایران از طریق مسدود کردن رسانه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی صورت گرفت.
معاون برون‌مرزی صداوسیما گفت: طی این سال‌ها تلاش‌کردند تا شبکه‌های ما را از برخی ماهواره‌ها حذف کنند و با توجه به حاکمیت جدیدی که در سال‌های اخیر در فضای وب اتفاق افتاده، اقدامات گسترده‌تر دیگری همچون مسدود کردن دامنه وب‌سایت‌های متعلق به شبکه‌های برون‌مرزی و همچنین بستن حساب‌های کاربری این رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز صورت گرفت. اینها مواردی هستند که ما در معاونت برون‌مرزی صداوسیما به‌طور دائم با آن مواجهیم.
نوروزی با‌ اشاره به اینکه ایران هدف یک سایبر ‌تروریسم رسانه‌ای قطعی قرار گرفته است، افزود: علی‌رغم همه این فشارها و محدودیت‌ها، ما راهکارها و روش‌هایی را نیز برای انتشار حداکثری پیام و محتوای خود اندیشیده‌ایم و از این طریق، اهداف خود را دنبال می‌کنیم.
معاون برون‌مرزی بر لزوم گسترش همکاری‌های رسانه‌های ایران و کوبا در شبکه‌های اجتماعی نیز تأکید و عنوان کرد: اگرچه کوبا هم تا حدودی با برخی از این شرایط مواجه است، اما به‌طور قطع، فشارها و محدودیت‌ها بر رسانه‌های برون‌مرزی ایران، با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست. با این حال، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کوبا در حوزه شبکه‌های اجتماعی، حرف‌های مشترکمان را بطور موفق‌تری به جهانیان منتقل کنیم.