کد خبر: ۲۳۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

میزبانی متروی تهران از مسافران روزه‌دار با برنامه‌های فرهنگی و افطاری ساده

 
 
همزمان با فرار رسیدن ماه مبارک رمضان ایستگاه‌های منتخب متروی تهران با اجرای برنامه‌های متنوع این ماه و توزیع افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌دار است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در روزهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان و با هدف ایجاد فضای معنوی و روحانی، برنامه‌های متنوعی برای مسافران شهر زیرزمینی در حال اجرا است.
سید محمد نقیب با اشاره به اینکه در لحظات ملکوتی اذان مغرب، در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران با افطاری ساده میزبان مسافران روزه‌دار هستیم، افزود: این برنامه از ابتدا تا پایان ماه مبارک در ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، میدان آزادی، امام خمینی(ره)، آزادگان، تئاتر شهر، قائم، کرج‌، گلشهر، فرهنگسرا، راه‌آهن، شاهد و تهران (صادقیه) برگزار می‌شود.
نقیب، از نو‌سازی و تجهیز تعدادی از نمازخانه‌های ایستگاه‌های مترو خبر داد و اظهارداشت: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان برنامه غبارروبی و تعویض فرش‌های فرسوده و همچنین تجهیز تعدادی از نمازخانه‌های ایستگاه‌های مترو انجام شد و مسافران می‌توانند در ساعات ملکوتی اذان ظهر و مغرب و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز جماعت ایستگاه‌های منتخب شرکت نمایند. 
وی ادامه داد: با همکاری و مشارکت فرهنگسرای مترو برنامه کرسی تلاوت با حضور قاریان ممتاز نوجوان در ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، دروازه دولت و تئاتر شهر از ۲۰ تا ۳۱ فروردین‌ماه برگزار می‌شود و در ساعات اذان ظهر این قاریان به اجرای زنده تلاوت آیات کلام‌الله مجید و اذان می‌پردازند. 
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: پایگاه مشاوره «نسیم بهشت» به‌منظور پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی در ایستگاه‌های تجریش، دروازه‌دولت، شهرری‌، امام خمینی(ره)، دروازه‌شمیران، بهارستان‌، شادمان، نوبنیاد، میدان جهاد، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، آزادگان، شهید کلاهدوز، میدان آزادی، میدان شهدا، تئاتر شهر، تهران (صادقیه)، ارم سبز، میدان صنعت و مهدیه از ۱۴ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برپا است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۴:30 تا ۱۸:۳۰ به کارشناسان مربوطه مراجعه کنند. همچنین پایگاه مشاوره «مسیر زندگی» در ایستگاه‌های قلهک، شریعتی، حسین‌آباد، قیطریه و شهید زین‌الدین از ۲۰ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت و از ساعت ۱۱ تا ۱۵ به‌منظور ارائه مشاوره در زمینه سؤالات دینی، مشاوره خانواده، مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی برپا می‌شود. 
به گزارش شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، نقیب افزود: پایگاه مشاوره روان‌شناسی «سایه مهر» با مشارکت معاونت امور جوانان وزارت ورزش جوانان در ایستگاه‌های صادقیه، ارم سبز، امام خمینی(ره)، شهید کلاهدوز، آزادی، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، مهدیه، شهدا، راه‌آهن و نوبنیاد از ۱۷ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت به ارائه خدمات می‌پردازد.