kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

اخبار ورزش جهان

 

روایت بازیکن سابق کویت از دوپینگ عربستانی‌ها
احمد موسی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کویت اتهام بزرگی به بازیکنان عربستانی زد.او گفت: بازیکنان عربستان از مواد نیروزا استفاده می‌کردند به طوری که ما توان دویدن با آنها را نداشتیم. اکنون همان بازیکنان را می‌بینیم که مشکلاتی در شکم و قلب دارند. بارها این موضوع را در دیدار برابر الهلال و الشباب تجربه کردیم.این اظهار نظر بازیکن کویتی باعث شد که فدراسیون فوتبال عربستان از او شکایت کند. احمد موسی در حالی این اتهام را به بازیکنان عربستانی زد که اخیرا فهد الولد، بازیکن ملی‌پوش عربستانی به دلیل دوپینگ از همه فعالیت‌های فوتبالی ممنوع شد.
کومان جانشین فن خال پس از جام جهانی
رونالد کومان، سرمربی سابق تیم ملی هلند، پس از جام جهانی به نیمکت این تیم برمی‌گردد. کومان پیش از حضور روی نیمکت بارسلونا هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت اما تصمیم گرفت از این سمت کناره‌گیری کرده و راهی نوکمپ شود. با این حال نتایج ضعیف این مربی هلندی در بارسا که باعث شد آنها بدترین آغاز ممکن در فصل جاری پس از فصل 88-1987 را تجربه کنند منجر به اخراج این مربی از سوی مدیران بارسا شد. حالا فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرده که کومان از تاریخ اول ژانویه 2023 میلادی و پس از پایان جام جهانی 2022 قطر بار دیگر به نیمکت این تیم برمی‌گردد تا هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته باشد. این تصمیم در حالی از سوی فدراسیون فوتبال هلند مطرح شده که فن خال چند روز قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به سرطان پروستات پیشرفته مبتلا شده و در حال حاضر مشغول طی کردن روند درمان با استفاده از پرتو درمانی است.
گفته می‌شود که قرارداد کومان با تیم ملی هلند تا پایان سال 2026 میلادی است و به این ترتیب او هدایت این تیم را در جام ملت‌های اروپای 2024 و جام جهانی 2026 برعهده خواهد داشت.
شکایت قضایی پلاتینی از اینفانتینو
رئیس‌پیشین یوفا از جیانی اینفانتینو به دادستانی پاریس شکایت کرد.
میشل پلاتینی، رئیس‌پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، درخواستی را به دادستانی پاریس برای باز کردن یک پرونده قضایی علیه جیانی اینفانتینو، رئیس‌فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ارسال کرد. این خبر را طارق پانیا، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز با استناد به بیانیه پلاتینی گزارش کرده است.میشل پلاتینی دیروز اعلام کرد که از طریق وکیل خود در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ شکایتی را علیه جیانی اینفانتینو، رئیس‌فیفا و مارکو ویلیگر، رئیس‌پیشین دپارتمان حقوقی فیفا به دلیل سوءاستفاده از مقام‌های خود به دادستانی عمومی پاریس ارائه کرده است. اینفانتینو در کنگره فوق‌العاده در فوریه ۲۰۱۶ به عنوان رئیس‌فیفا انتخاب شد و در این پست جایگزین سپ بلاتر شد که پس از رسوایی‌های متعدد فساد در این سازمان از سمت خود کناره‌گیری کرد. بزرگ‌ترین رسوایی تاریخ فیفا در اواخر ماه مه ۲۰۱۵ رخ داد، زمانی که دو روز قبل از انتخاب رئیس‌این سازمان در هتلی در زوریخ، به درخواست مقامات آمریکایی، پلیس سوییس ۹ نفر از مقامات را بازداشت کرد. قبل از انتخاب مجدد اینفانتینو به عنوان رئیس‌فیفا در سال ۲۰۱۹، مصاحبه طولانی با پلاتینی منتشر شد که در آن او از اینفانتینو انتقاد کرد. پلاتینی رئیس‌فیفا را به جرائم متعدد متهم کرد و گفت که او به حق در راس فوتبال جهان نیست. در پایان سال ۲۰۱۵، پلاتینی که نایب‌رئیس‌فیفا نیز بود توسط کمیته اخلاق به مدت هشت سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. دلیل این محرومیت انتقال ۲ میلیون فرانک سوییس (حدود ۱.۷ میلیون یورو) از بودجه فیفا به حساب پلاتینی توسط بلاتر بود.
اوزیل در لیگ عربستان
هافبک سابق رئال مادرید با النصر عربستان به توافق دست پیدا کرد و از ابتدای فصل بعد در لیگ این کشور توپ خواهد زد. النصر از همین اکنون به دنبال جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان برای فصل بعد است.این باشگاه با مسوت اوزیل به توافق نهایی دست پیدا کرد و این بازیکن از ابتدای فصل بعد در لیگ عربستان توپ خواهد زد.النصر خواستار جذب مارسلو بازیکن باتجربه رئال مادرید نیز است و به نظر می‌رسد که تابستان شلوغی را تجربه خواهد کرد.