kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

تقابل مدعی و مدافع قهرمانی در اولین بازی نیمه نهایی لیگ بسکتبال

 


رقابت‌های مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران امروز با برگزاری یک بازی حساس آغاز خواهد شد.
رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان که این روزها به اوج حساسیت خود رسیده است، از امروز پنجشنبه با برگزاری یک دیدار حساس میان مدعیان پیگیری خواهد شد تا به این ترتیب، دور نیمه نهایی بازی‌ها آغاز شود.در نخستین بازی این مرحله از ساعت ۲۰ تیم شهرداری گرگان مدافع عنوان قهرمانی در حالی به مصاف شیمیدر قم مدعی قهرمانی خواهد رفت که این دیدار از چند جهت حساسیت‌های بسیار بالایی دارد.
شاید بتوان اصلی‌ترین نکته در تقابل دو تیم را بحث سرمربیان آنها در نظر گرفت. شهرداری گرگان که فصل گذشته پس از حدود ۵ دهه با هدایت مهران شاهین‌طبع عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد اما اکنون دیگر شاهین‌طبع را روی نیمکت خود ندارد و با مهران حاتمی به مصاف شیمیدری خواهد رفت که در این فصل با شاهین‌طبع عملکرد درخشانی داشته است.
سرمربی سابق و مربی فعلی تیم ملی در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که این دیدار نخستین تقابل آنها در فصل جاری خواهد بود که البته به صورت سری برگزار می‌شود. دو تیم برای اینکه بتوانند راهی فینال شوند، باید سه بازی از پنج بازی رو در رو را با پیروزی پشت سر بگذارند. ضمن اینکه یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه این دیدار، حضور هواداران در سالن آزادی برای نخستین بار، در فصل جاری لیگ برتر است. فدراسیون بسکتبال پس از کش و قوس‌های فراوان موفق شد مجوز حضور محدود تماشاگران (هر تیم ۵۰ نفر) در سالن آزادی را کسب کند که این موضوع برای نخستین بار در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی رخ خواهد داد.