kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

خواندنی از ورزش ایران

 

*دومین جلسه کنفدراسیون بوکس آسیا پس از برگزاری انتخاب این کنفدراسیون با حضور «پیچای چانهاواجیرا» رئیس، «علی سَلامِه» دبیرکل و 9 عضو هیئت‌رئیسه طی روزهای 21 و 22 فروردین‌ماه در «پوکت» تایلند برگزار می‌شود. حسین ثوری رئیس‌فدراسیون بوکس کشورمان که در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون بوکس آسیا به عنوان عضو هیئت‌رئیسه انتخاب شده بود، به منظور حضور در جلسه این کنفدراسیون، امروز راهی تایلند می‌شود.
*در مدت باقی‌مانده تا اعزام تیم‌های ملی کشتی به مغولستان، اتفاق ویژه‌ای درخصوص تست‌های دوپینگ جام تختی رخ نخواهد داد و این تیم بدون آنکه ارزیابی دقیقی از وضعیت سلامت نفراتش داشته باشد، راهی اولانباتور خواهد شد. علی نوربخش در
55 کیلو، مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، شاهین بداغی در 67 کیلو، محمدرضا مختاری در 72 کیلو، عارف حبیب‌اللهی در 77 کیلو، رسول گرمسیری در 82 کیلو، ناصر علیزاده در 87 کیلو، مهدی بالی در 97 کیلو و امیر قاسمی منجزی در 130 کیلو تیم اعزامی کشتی فرنگی به قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.
*راستینه عضو کمیسیون فرهنگى مجلس در تازه‌ترین صحبت‌های خود با خبرگزاری فارس گفت: در فضای مجازی انعکاس می‌دهند که یک آقایى که قبلا رئیس‌فدراسیون بوده حالا خوشحال شده و مى گوید این به خاطر رفتن من است. مى نشیند و مى گوید به زودی من برمى گردم اما اعضای مجمع و همه دغدغه مندان ورزش مى دانند او چه فجایعى در فوتبال کشور رقم زد و چه بلایى بر سر فوتبال آورد. بخشى از موضوعات و این هیاهو هم کار همین آقایان است که مى خواهند براى خودشان تبلیغ کنند. این آقا یک دروغ بزرگى مى گفت که اگر تا 10 اسفند ۱۴۰۰ اصلاح اساسنامه تصویب نشود، تعلیق مى شویم و همه دیدند دروغ مى گوید. فیفا برای قوانین داخلی کشورها احترام قائل بود. براى همین مى گوییم صلاحیت نداشت و مطمئن هستیم مجمع که دلسوز فوتبال کشور هستند اجازه بازگشت حاشیه به ورزش فوتبال را نخواهند داد و خواب آشفته رئیس‌معزول فدراسیون فوتبال بدون تعبیر است.
*جلسه ستاد اجرایی بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل به ریاست علی رغبتی رئیس‌ستاد و سرپرست کاروان اعزامی ناشنوایان و با حضور مهران تیشه گران رئیس‌فدراسیون، دبیر‌، نواب رئیس‌، مسئولین کمیته‌های ستاد و نماینده حراست آقایان در محل فدراسیون برگزار گردید.در این جلسه مصوب گردید کاروان ورزشی ناشنوایان کشورمان با نام صدای ایران و با یاد سردار دلها‌، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل شرکت نماید. همچنین شعار «موفقیت در سکوت» برای کاروان مورد تصویب اعضای ستاد قرار گرفت. بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان‌، اردیبهشت ماه در کاشیاس دو سول برزیل برگزار خواهد شد و کاروان کشورمان با ۸ رشته ورزشی (فوتبال‌، کشتی آزاد و فرنگی‌، دوومیدانی‌، جودو‌، والیبال ساحلی‌، تیراندازی (آقایان و بانوان)‌، کاراته (آقایان و بانوان) و تکواندو (آقایان و بانوان) در این دوره از مسابقات شرکت خواهد کرد.