kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

اصغر فرهادی مجرم شناخته شد(اخبار ادبی و هنری)

 

پس از شکایت یک مستندساز از اصغر فرهادی به‌دلیل کپی‌برداری از سوژه مستند او در فیلم «قهرمان»، دادگاه قرار جلب به دادرسی یا همان مجرمیت را علیه اصغر فرهادی صادر کرده و پرونده برای تعیین مجازات به دادگاه ارسال شده است.
در آستانه اکران «قهرمان» در ۱۴۰۰ زمزمه سرقتی بودن این اثر در محافل هنری به گوش رسید. یکی از شاگران فرهادی به نام آزاده مسیح‌زاده مدعی شده بود که فرهادی ایده مستند او را به نام «دو سر برد، دو سر باخت» سرقت کرده و فیلم سینمایی قهرمان چیزی جز کپی این اثر نیست.
ابتدا فرهادی به‌دلیل صدمه زدن به شهرتش از مسیح‌زاده شکایت کرد. مسیح‌زاده هم در واکنش به این اقدام علیه فرهادی دادخواست دعوی سرقت ادبی داد.
حالا بعد از گذشت چند ماه از این کشمکش‌ها آزاده مسیح‌زاده در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: پس از چند ماه رسیدگی دقیق به شکایت از آقای اصغر فرهادی مبنی بر سرقت هنری (تجاوز به حقوق مادی و معنوی) در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، بازپرس محترم پرونده مستندات و دلایل ارائه‌شده مبنی بر وقوع جرم و ارتکاب آن توسط آقای فرهادی را کافی تشخیص داده و اقدام به صدور قرار نهایی جلب به دادرسی علیه آقای فرهادی کرده است.»
گفتنی است، نتیجه صدور قرار جلب به دادرسی به این معنی است که متهم باید جهت رسیدگی به اتهام و دفاع ماهوی و تعیین میزان مجازات در دادگاه کیفری حاضر شود.