kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

عرضه گوشت و خرما با نرخ مصوب در میادین تره‌بار

 
 
گوشت گوسفندی و گوساله و خرما با قیمت مصوب و با هدف تنظیم بازار، در میادین میوه و تره‌بار تهران عرضه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، گوشت گوسفندی تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار 
شهرداری تهران  به صورت شقه به قیمت 
116 هزار و 900 تومان و گوشت گوساله به قیمت 110 تا 115 هزار تومان به فروش می‌رسد.
شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مسئول تنظیم بازار سعی دارد با توزیع گوشت منجمد در کنار گوشت گرم تنظیم کنیم بازار را کنترل کند. تعطیلات نوروزی، مشکلات حمل و نقل و شلوغی جاده ها  در بازار محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ تاثیر گذار بوده است که در روزهای آینده با افزایش کشتار و توزیع به وضعیت عادی بازمی‌گردد.
البته باید توجه داشت که بلاتکلیفی تولیدکنندگان دام و طیور درباره قیمت نهاده‌های دامی نیز در نوسانات قیمتی در بازار تاثیرگذار بوده است به طوری که تولید‌کنندگان نمی‌دانند که در ماه بعدی نیز نهاده‌های دامی به قیمت مصوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد یا خیر.
بنابر این گزارش شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در واکنش به فروش 197 هزار تومانی هر کیلوگرم گوشت شقه در فروشگاه این شرکت اعلام کرد: تعاونی شرکت پشتیبانی امور دام در تهران به بخش خصوصی واگذار شده است و آنها نیز گوشت‌های خود را با قیمت آزاد به فروش می‌رسانند. خود شرکت پشتیبانی امور دام نیز محصولات تنظیم بازاری خود را با قیمت مصوب در همین فروشگاه عرضه می‌کند.
عرضه خرما در میادین تره‌بار
همچنین دبیرکل انجمن خرمای ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه قیمت خرما نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: با توافقی که وزارت جهاد کشاورزی با میادین میوه و تره بار 
انجام داده عرضه مستقیم خرما در این مراکز انجام می‌شود همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز دو هفته قبل از آغاز ماه مبارک رمضان حاشیه سود خود را کاهش داده‌اند و خرما را با نرخ‌های کمتری عرضه می‌کنند که این اقدام تا آخر ماه مبارک ادامه دارد.
تکلوزاده با تاکید بر اینکه در عرضه خرما هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: یک میلیون و 300 هزار تن خرما سالانه در کشور تولید می‌شود که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد آن (حدود ۳۰۰ هزارتن) در ماه مبارک رمضان مصرف می‌شود.