کد خبر: ۲۳۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

انگلیس برای فرار از بحران انرژی نیروگاه‌های جدید هسته‌ای می‌سازد

وزیر بازرگانی انگلیس اعلام کرده، دولت برای مقابله با کمبود انرژی در بحبوحه جنگ به فکر ساخت نیروگاه هسته‌ای است. اروپا به شدت به انرژی روسیه وابسته است.

«کواسی کوارتنگ»، وزیر بازرگانی انگلیس گفته کشورش می‌تواند بودجه ساخت حداقل ۷ نیروگاه جدید هسته‌ای را برای مقابله با بحران انرژی در بحبوحه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین تامین کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «کوارتنگ» که با روزنامه «ساندی تلگراف» مصاحبه می‌کرد این را هم اضافه کرده که: «ما می‌توانیم تا سال ۲۰۵۰ شش تا هفت نیروگاه جدید هسته‌ای در انگلیس راه‌اندازی کنیم.» ساندی تلگراف هم در گزارش جداگانه‌ای در همین ارتباط نوشته: «دولت قرار است کارگروه ویژه‌ای را برای راه‌اندازی و احداث نیروگاه‌های جدید هسته‌ای تشکیل دهد و مکان‌های مناسب برای ساخت این نیروگاه‌ها را شناسایی و تشریفات اداری و مالی را با مقامات بررسی کند.» انتظار می‌رود دولت انگلیس تا سال ۲۰۳۰ حداقل دو نیروگاه جدید هسته‌ای را احداث و راه‌اندازی کند.