kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

هشدار حماس به صهیونیست‌ها درباره تشدید مقاومت در ماه مبارک رمضان

 

جنبش حماس همزمان با ادامه حملات فلسطینی‌ها به عمق اراضی اشغالی، به رژیم صهیونیستی هشدار داده که مقاومت در کرانه باختری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شدت خواهد گرفت.
رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته هدف حملات کم سابقه‌ای از سوی جوانان فلسطینی قرار گرفته است. تنها در طول یک هفته، 3 عملیات آن هم در عمق اراضی اشغالی انجام شده که 11 صهیونیست را به هلاکت رسانده است. در ادامه نیز نظامیان صهیونیست به کرانه باختری حمله کرده و 3 فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. این مسئله باعث واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین شده است.
«حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرده، مقاومت در کرانه باختری اشغالگران صهیونیست را غافلگیر کرده است و امروز به دلیل عدم پیش‌بینی اقدامات مقاومت در شرایطی از سردرگمی قرار گرفته است. «حسام بدران» اظهار داشت: «آنچه در ماه رمضان قابل پیش‌بینی است، تشدید عملیات‌های مقاومتی و درگیری با اشغالگران صهیونیست است. دشمن صهیونیستی هر بار از عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان غافلگیر خواهد شد.» پیشتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ضمن محکومیت شدید اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن ۳ فلسطینی در کرانه باختری، اعلام کرد: «سیاست «ترور» نمی‌تواند ارمغان‌آور امنیت برای رژیم صهیونیستی باشد. »
مشیر المصری از رهبران جنبش حماس هم در گفت وگویی
با المیادین گفت:« کشورهای سازشکار عرب چتر حمایتی برای جنایات دشمن صهیونیستی ایجاد می‌کنند.» این رهبر حماس افزود:« اشغالگران تلاش کردند تا قطب نمای فلسطینیان ساکن مناطق 1948 را منحرف کنند اما این فلسطینیان، فلسطینی بودن خود را به اثبات رساندند.»
المصری قول داد عملیات فلسطینی در آینده قوی‌تر و شدیدتر بوده و اشغالگران بهتر است صبر ما را امتحان نکنند. این رهبر جنبش مقاومت اسلامی خبر داد:« معادله امروز واکنش در مقابل هر کنش است و دشمن صهیونیستی تبعات هر نوع افزایش تنش را عهده‌دارد.»
زیاد النخاله دبیرکل جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین هم در جدیدترین مواضع خود از عملیات‌های مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تمجید کرد. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این خصوص یادآور شد: «تا آزاد‌سازی «قدس» دست از مبارزه نخواهیم کشید. قطعاً ما در مسیر خود به وصیت شهدای مقاومت عمل خواهیم کرد.» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین عنوان کرد: «رزمندگان فلسطینی به دنبال ساختن آینده فلسطین به دور از سازش با صهیونیست‌ها هستند. این عهد ما است که تا زمان آزاد‌سازی قدس به مسیر جهاد ادامه دهیم.» «بسام السعدی» یکی از رهبران جنبش «جهاد اسلامی» نیز اعلام کرد که شهدای «جنین» شعله‌ای هستند که باعث برافروخته شدن انقلاب و انتفاضه بعدی می‌شوند.
زخمی شدن 4 نظامی صهیونیست
در همین حال رسانه‌های صهیونیست اعتراف کردند، در جریان مقاومت شنبه شب فلسطینیان ساکن جنین واقع در شمال کرانه باختری در مقابل تهاجم نظامیان اسرائیلی، دست کم 4 نظامی اسرائیی از جمله یک افسر بلندپایه زخمی‌شدند. به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، در این حمله یک افسر اسرائیلی عضو یگان ویژه این رژیم که درجه سرهنگی دارد و فرماندهی واحد مهاجم را به عهده داشت، مجروح و به بیمارستان «رامبام» در حیفا منتقل شد. شبکه تلویزیونی صهیونیستی کان هم با اشاره به عالی‌رتبه بودن نظامی زخمی‌شده، خبر داد، یاکوب شابطای رئیس‌پلیس اسرائیل در بیمارستان رامبام به عیادت «س» افسرعالی رتبه‌ای رفت که در درگیری جنین زخمی‌شده بود.
همچنین درپی وخامت اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و انجام چند عملیات شهادت طلبانه توسط فلسطینیان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه امنیتی این رژیم برگزار کرد. نفتالی بنت که ریاست این نشست را برعهده داشت گفت: «دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) موفق شد یک حمله احتمالی را ناکام بگذارد و یک بمب ساعتی را خنثی کند.» گفتنی است نشست‌های کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور وزیر جنگ این رژیم، وزیر امنیت داخلی، رئیس‌ستاد مشترک ارتش، رئیس‌شاباک، رئیس‌پلیس و برخی دیگر از مقامات ارشد امنیتی برگزار می‌شود.
بر اساس آمار منتشر شده توسط رسانه‌های فسطینی طی ماه مارس گذشته(اسفند-فروردین)، صهیونیست‌ها 20 فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند در حالی که مردم فلسطین نیز در همین مدت در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی 12 صهیونیست را به هلاکت رسانده و 64 صهیونیست دیگر را هم زخمی کردند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند، طی ماه مارس 2022 شمار عملیات مقاومت به 821 عملیات رسید، در حالی که تلفات رژیم صهیونیستی طی یک ماه از سال 2017 بی‌سابقه بوده است.