kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
در بین ۱۰ تولیدکننده بزرگ جهان

ایران بالاترین رشد تولید فولاد را کسب کرد

ایران طی دو ماه ابتدای ۲۰۲۲ بیشترین میزان رشد در تولید فولاد را بین ۱۰ تولیدکننده برتر جهان کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی مجموع تولید فولاد خام ایران به پنج میلیون و 300 هزار تن رسید. همچنین طبق تخمین انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد کشورمان طی ماه فوریه نیز به دو میلیون و 500 هزار تن رسید که سه و هفت دهم درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد در دو ماهه ابتدای 2022 تولید فولاد ایران رشد 11 و هشت دهم درصدی را تجربه کرد.
از سوی دیگر مجموع تولید 64 عضو انجمن جهانی فولاد به 299 میلیون و 400 هزار تن رسید که 5.5 درصد کمتر از عملکرد مدت مشابه سال 2021 بوده است. در مدت مورد اشاره، چین با منفی 10 درصد، برزیل با منفی پنج و هشت دهم، ترکیه با منفی پنج و هفت دهم، کره جنوبی با منفی دو و شش دهم و ژاپن با منفی دو و چهار دهم درصد در تولید فولاد مواجه شدند. از سوی دیگر هند پس از ایران با افزایش 6.6 درصدی بیشترین رشد را کسب کرد و آلمان با 1.1درصد، روسیه با یک درصد و آمریکا با شش دهم درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
همچنین به گزارش ایسنا، گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان داد که از بین
۶۱ هزار و ۷۲۹ طرح در دست اجرا تا پایان دی سال قبل، حدود ۵۲ هزار و ۱۴۰ طرح معادل 74 و نیم درصد کل طرح‌ها کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۷۸۱۴ طرح معادل ۱۲ و هفت دهم درصد بین ۲۰ تا ۸۰ درصد و ۱۷۷۵ طرح معادل
دو و 9 دهم درصد کل طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی
داشته‌اند.
مجموع اشتغال پیش‌بینی شده در طرح‌های در دست اجرا نیز بیش از یک میلیون و ۷۲۱ هزار نفر است که بیش از
۷۰۴  هزار نفر از آن‌ها در طرح‌هایی با ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن و
۶۷۰ هزار و ۶۶۷ نفر از آن‌ها در طرح‌هایی با بیش از ۱۰۰ کارکن مشغول خواهند شد. مجموع سرمایه در طرح‌های در دست اجرا تا پایان دی نیز بیش از ۲۲۱۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
در این میان تا پایان دی ماه سال قبل ۸۴۶۱ طرح در بخش «سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی»، ۶۳۹۸ طرح در بخش «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» و ۶۱۱۸ طرح در بخش «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها» در دست اجرا بوده و این سه بخش بیشترین تعداد طرح‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
از بین کل طرح‌ها، در مجموع هشت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فقط ۷۸۱ طرح صنعتی معادل یک و سه دهم درصد طرح‌ها، در دست اجراست که برای آن‌ها بیش از ۵۱ هزار نفر اشتغال و
۲۵۴ هزار میلیارد تومان سرمایه پیش‌بینی شده است.