kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
وزیر آموزش و پرورش:

بیش از 80 درصد معلمان و دانش‌آموزان 2 دُز واکسن تزریق کرده‌اند

وزیر آموزش و پرورش روند برقراری آموزش حضوری در مدارس از ۱۴ فروردین را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما، با اشاره به روند برقراری آموزش حضوری در مدارس از ۱۴ فروردین گفت: آموزش مجازی مکمل است، اما آموزش حضوری، یک آموزش کامل است. بخشنامه‌ای نیز در این زمینه ابلاغ شده است. تمام مراحل بازگشایی در این بخشنامه قید شده و جلسات متعددی با استان‌های مختلف برگزار و برای هراستان یک استان معین تعیین شده است.
نوری با بیان اینکه یکی از الزامات بازگشایی مدارس واکسیناسیون بوده است، افزود: تزریق دز اول در فرهنگیان به ۹۵ درصد، تزریق دز دوم به ۹۰ درصد و تزریق دز سوم به ۵۱ درصد رسیده است. در میان دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۲ درصد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند و تزریق دز سوم ندارند، به همین علت موضوع حضوری شدن مدارس جدی شد و به تصویب
رسید.
وی ضرورت‌های بازگشایی مدارس از جمله تحقق عدالت تربیتی و آموزشی را بیان کرد و اظهارداشت: برای آنکه بتوانیم خلاء ناشی از افت یادگیری را جبران کنیم از شبکه شاد به عنوان مکمل استفاده می‌کنیم و برای بازماندگان از تحصیل به واسطه کرونا که امر شناسایی آنها انجام شده، تمهیداتی را فراهم کرده‌ایم و برنامه‌های جبرانی از بهمن ماه سال گذشته برای آنها در حال برگزاری
است.
وزیر آموزش و پرورش درپاسخ به پرسشی پیرامون مباحثی که درباره احتمال افزایش یک ماه به سال تحصیلی مطرح شده بود، گفت: افزایش سال تحصیلی در چندجای قانون مطرح شده است. برنامه درسی ملی که زیرنظام سندتحول بنیادین است از جمله این قوانین است که زمان تحصیل را مشخص کرده است. در سال ۱۳۷۶ نیز مجلس زمان کلی تحصیل دانش‌آموزان را در قالب قانونی تعیین و اعلام کرده است که بر اساس آن وی اتمام سال تحصیلی، پایان اردیبهشت است و امتحانات خرداد ماه برگزار می‌شود.
نوری افزود: در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز زمان آموزش را باز گذاشته‌اند و منعطف است که باید از طریق مصوبه شورا باشد، اما به طور کلی به نظر می‌رسد باید مصوبه مجلس را برای تغییر زمان آموزش بگیریم. پیش از این بررسی‌هایی از طریق شورای عالی آموزش و پرورش انجام شده است، اما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که این نیاز چه میزان است و باید چه اقداماتی انجام دهیم. فعلا تلاش ما بر این است که با آموزش حضوری و استفاده از سامانه شاد این خلاها را جبران کنیم. دانش‌آموزان هم تلاش مضاعفی خواهند داشت.