kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

جنگ تحریم‌ها ادامه دارد روسیه جو بایدن و آنتونی بلینکن را تحریم کرد

در حالی که تحریم‌های شدید متقابل غرب و روسیه علیه یکدیگر ادامه دارد، روسیه دیروز «جو بایدن» و «آنتونی بلینکن» را تحریم کرد. آمریکا هم که پیش از این پوتین و مدودف را تحریم کرده اعلام کرد، رئیس‌جمهور بلاروس را هم تحریم کرده است.

چندی پیش آمریکا خبر از تحریم «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و چند نفر دیگر از مقامات ارشد روسیه از جمله وزیر خارجه این کشور یعنی مدودف را داد. حالا دیروز خبر رسیده که آمریکا «الکساندر‌گریگوریویچ لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس متحد روسیه را هم تحریم کرده است. دقایقی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبر دیگری از راه رسید: «روسیه، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا را در لیست تحریم‌های خود قرار‌داد.»
به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، علاوه‌بر «جو بایدن» و «آنتونی بلینکن»، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز در فهرست تحریم‌های روسیه قرار گرفته است. گفتنی است با آغاز جنگ اوکراین، غربی‌ها با هدایت آمریکا، شدیدترین تحریم‌هایی را که علیه کشوری وضع شده را علیه روسیه وضع کردند؛ چیزی حدود 6 هزار تحریم طی فقط 3 هفته! روس‌ها نیز بیکار ننشسته اموال بسیاری از شرکت‌های غربی را که در روسیه فعال بودند «ملی» اعلام کرد.