kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

آغاز طرح نوروزی پلیس راهور با خدمت‌رسانی 75 هزار نیرو در جاده‌های کشور

 

رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور با حضور فرمانده کل انتظامی کشور و رئیس‌پلیس راهور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده کل انتظامی کشور دیروز در رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، جانباختگان در تصادفات هستند که بنا بر فرمایشات ایشان آمار جانباختگان به حداقل برسد.
سردار سرتیپ حسین اشتری افزود: خوشبختانه کار‌های خوبی در سال‌های گذشته شده و ما شاهد کاهش تلفات هستیم، اما این کاهش مورد قبول نیست و باید در سال‌های آینده تا ۵۰ درصد
برسد.
اشتری بیان داشت: شورای عالی ترافیک بعد از سال‌ها با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم که موجب کاهش تصادفات خواهد شد.
وی ادامه داد: توجه به توصیه پلیس مطمئنا باعث آرامش و سلامت بیشتر برای خانواده‌ها خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت:خودروسازان باید استاندارد‌های لازم را برای تولید خودرو داشته باشند و پلیس از ورود خودرو‌های غیر ایمن جلوگیری خواهد کرد و حتما مانع فروش آن خواهیم شد.
اشتری اظهارداشت: پليس با افرادی که در جاده‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت شوند و حرکات مخاطره‌آمیز داشته باشند برخورد خواهد کرد.
وی افزود: بیش از ۹۹ درصد رانندگان قوانین را رعایت می‌کنند و پلیس حتما با افرادی که بخواهند امنیت جاده‌ها را به مخاطره بیندازند اعمال قانون خواهد کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بیش از ۷۵ هزار نفر در نوروز به مسافران خدمات ارائه می‌کنند و جا دارد از خانواده این عزیزان تشکر کنم و همچنین از صدا و سیما به خاطر ارتقای فرهنگ ترافیک تشکر می‌کنم.
جزئیات جلسه شورای عالی ترافیک
با حضور رئیس‌جمهور
همچنین رئیس‌پلیس راهور در این رزمایش با بیان اینکه به دنبال مدیریت ترافیک، تسهیل و ایمنی در ترددها و خدمت‌رسانی به مردم هستیم، گفت: در ایام نوروز از ۲۶ هزار خودروی سبک، هفت هزار خودروی سنگین و ۶۷ دستگاه بالگرد استفاده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سردار سید کمال‌هادیانفر افزود: پلیس معتقد است ۹۰ درصد رانندگان قانونمدار و پایبند اجرای قانون هستند اما خط قرمز پلیس برای آن ۱۰ درصد راننده قانون‌گریز است که در جاده‌ها و این ایام نیز به دنبال تخلف هستند.
وی تاکید کرد: قطعاً پلیس با پدیده سرعت، سبقت غیرمجاز، عبور از شانه خاکی، تخلفات حادثه‌‌ساز و عدم استفاده از کمربند ایمنی برخورد جدی و بدون اغماض خواهد کرد.