kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

میانگین سن جمعیت کشور ۱۰ سال افزایش یافته است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه میانگین سنی جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۰ سال افزایش داشته است گفت: نرخ رشد باروری به عدد ۱.۶۵ رسیده است.

به گزارش وبدا، کمال حیدری با بیان این مطلب در اولین نشست کمیته «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حیطه وزارت بهداشت» که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران وزارت بهداشت و مدیران معاونت بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بسته شدن پنجره جمعیتی معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور خواهد بود.
حیدری با اشاره به بیانات رهبری درخصوص جمعیت، افزود: رهبر معظم انقلاب تکلیف آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده‌اند. وی بیان داشت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ناظر به اصول ۱۲۳ و ۸۵ قانون اساسی است آبان ماه توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد و ۳۴ ماده از آن به حوزه سلامت مربوط می‌شود.
معاون بهداشت جهت‌گیری‌های اصلی این قانون را حمایت از زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان در پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیردهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیرشاغل، حمایت از مادران دانشجو و طلاب، اصلاح و تحول در متون و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت مالی برشمرد و گفت: کمیته‌های متناظر با مواد این قانون در معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت تشکیل شده و این کمیته‌ها باید نتیجه برنامه‌ها و اقدامات خود را به قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت گزارش دهند.
حیدری اظهار داشت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز کمیته‌ای تحت عنوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل می‌شود.