kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
حزب الله لبنان:

انتخابات پارلمانی پیش رو دشمنان مقاومت را نا امید خواهد کرد

 

رئیس‌شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان گفت که این جنبش در جریان انتخابات پارلمانی، دشمنان مقاومت را ناامید خواهد کرد.
«هاشم صفی‌الدین» رئیس‌شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان روز دوشنبه با تأکید بر اینکه حزب‌الله در جریان انتخابات پارلمانی، دشمنان مقاومت را ناامید خواهد کرد، گفت که حزب‌الله توهمات آمریکا را از بین خواهد برد؛ زیرا این کشور دشمنان مقاومت را تحریم می‌کنند تا وارد رویارویی سیاسی حساب نشده و نادرست نشوند.
رئیس‌شورای اجرایی جنبش حزب‌الله همچنین تأکید کرد که بحران روسیه و اوکراین، پیامدهای اقتصادی خطرناک و فاجعه‌باری در پی خواهد داشت و باعث بروز قحطی
خواهد شد.
به گزارش فارس، صفی‌الدین به پایگاه خبری العهد گفت که پیامدهای اقتصادی بحران اوکراین و روسیه برای لبنان بسیار زیاد خواهد بود؛ زیرا لبنان از نظر اقتصادی یک کشور ضعیف است و با بحران بزرگی رو‌به‌روست.
وی با بیان اینکه ۹۰درصد از نیازهای لبنان از خارج تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد، این مسئله باید باعث ‌شود که مسئولان و دولت لبنان –صرف نظر از اختلافات و موضعگیریهای انتخاباتی- برای تأمین غذا، دارو و انرژی وضعیت فوق‌العاده اعلام کنند.
در همین ارتباط انتخابات، «علی دعموش» نایب رئیس‌شورای اجرایی حزب‌الله اخیرا گفته بود که مقابله با پروژه «سرنگونی مقاومت» در انتخابات پارلمانی، با مشارکت حداکثری در انتخابات صورت خواهد گرفت.
دعموش تأکید کرد: «برخی هستند که با دستور سفارت آمریکا، فقط با شعار سرنگونی مقاومت، وارد انتخابات پارلمانی می‌شوند، ولی ما در حزب‌الله، با شعار می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌‌سازیم، در انتخابات شرکت می‌کنیم.»
گفتنی است، رئیس‌جمهوری لبنان روز چهارشنبه، 8 دی 1400، در فرمانی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور، ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ (۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی) برگزار می‌شود.
از چند روز پیش پروژه‌های رسانه‌ای رقبا و دشمنان حزب‌الله لبنان علیه این جنبش کلید خورده است تا شاید بخشی از بدنه اجتماعی حامی حزب‌الله را از حمایت
منصرف کنند.