kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۱۴۵ میلیون دُز فراتر رفت

 
 
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور از 
۱۴۵ میلیون دُز فراتر رفت.
به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: «تاکنون ۶۳ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۱۵۳ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۴۵ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۶۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۴۱ هزار و ۲۶۵ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته نیز ۲۴۰ هزار و ۵۱۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از 22 تا ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۶۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۰۶ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۶۳ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
دو هزار و ۸۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۴۸ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۱۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.»
 هشدار درباره امیکرون BA2 در تعطیلات نوروز
عضو ستاد ملی کرونا درباره شیوع امیکرون  BA2در ایام نوروز هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر مسعود مردانی با اعلام اینکه امیکرون دو سویه مهم به نام‌های BA1 و BA2 دارد اظهار داشت: تا کنون همه موارد امیکرون مشاهده شده در کشور به جز دومورد از نوع 1‌BA بوده است.
مردانی با بیان اینکه موارد 2‌BAمشاهده شده در کشور به سرعت کنترل شده، درباره مسافرت هموطنان به کشورهای منطقه از جمله کویت، مصر، یمن و امارات هشدار داد و افزود: با توجه به هشدارهای جهانی درخصوص شیوع سویه امیکرون 2‌BA در این کشورها، در تعطیلات نوروز هموطنان یا اصلا به این کشورها سفر نکنند و یا در صورت سفر حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
وی درباره تفاوت 1‌BA با 2‌BA گفت: 2‌BA هم شبیه امیکرون نوع یک سرایت پذیری بالایی دارد، همچنین شدت بیماری2‌BA بیشتر و سخت‌تر از نوع یک است.برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که سویه 2‌BA از نظر بیماری زایی شباهت زیادی با دلتا دارد.