kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
با رفع تصرف ۶۹ هزار متر دیگر از نوار ساحلی

حریم دریا در جزیره قشم به صورت کامل آزاد‌سازی شد

 
 
 
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: با رفع تصرف ۶۹ هزار متر دیگر از حریم دریا در قشم، سواحل این جزیره به صورت کامل آزاد‌سازی شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در راستای اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه، با رفع تصرف حدود ۴۶ کیلومتر معادل ۱۷۶ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در جزیره قشم طی ۱۲ مرحله، تمامی سواحل این جزیره به طور کامل آزاد‌سازی شد.
قهرمانی، طول اراضی ساحلی آزاد‌سازی شده در قشم را مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: روز دوشنبه با رفع تصرف ۶۹ هزار و 200 متر از اراضی باقی‌مانده در روستا‌های باسعیدو و سرریگ و شهر سوزا و یکی از مناطق شهر قشم، عملیات آزاد‌سازی حریم و بستر دریا در این جزیره به طور کامل اجرا شد و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در تمامی مناطق جزیره قشم حریم ۶۰ متری دریا آزاد‌سازی شده و مورد دیگری باقی نمانده است.
وی ادامه داد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تمامی مستحدثات غیرمجاز واقع شده در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و مأمورین دریابانی و نیروی انتظامی تخریب شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت: حدود ۵۳ کیلومتر معادل ۳۵۰ هکتار از اراضی حریم ۶۰ متری دریا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز تاکنون رفع تصرف و آزاد‌سازی شده که این سواحل برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.