kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
تایوان

سقوط دومین جنگنده طی ۳ ماه


نیروی هوایی تایوان اعلام کرد که دیروز یک جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» در آب‌های سواحل جنوب شرقی این جزیره سقوط کرد اما خلبان آن نجات یافت.
به گزارش خبرگزاری ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، نیروی هوایی تایوان اعلام کرد این جنگنده ساخت فرانسه در ماموریتی آموزشی از پایگاه هوایی «چیهانگ» واقع در «تائیتونگ» در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در آب‌های سواحل جنوب شرقی این جزیره سقوط کرد.
این دومین سقوط جنگنده تایوانی طی ۳ ماه گذشته است.
دلیل سقوط جنگنده «میراج ۲۰۰۰» مشکلات فنی گزارش شده است. خلبان این جنگنده پس از سقوط آن نجات یافته و در شرایط خوبی است. بر اساس اطلاعات پایگاه هوایی«چیهانگ» یک تیم تحقیقاتی به «تائیتونگ» اعزام شده است.
تایوان اولین جت‌های جنگی «میراژ» را در سال ۱۹۹۷ دریافت کرده است و از آن زمان تاکنون این جنگنده‌ها چندین بار بروزرسانی شده‌اند.
در ماه ژانویه پس از سقوط مدل به روزرسانی شده این جنگنده‌ها که منجر به کشته شدن خلبان آن شده بود، نیروی هوایی تایوان تمرینات آموزشی جنگی ناوگان «اف- ۱۶» خود را به حالت تعلیق در آورد. اواخر سال ۲۰۲۰، یک جنگنده اف- ۱۶ کمی پس از برخاستن از پایگاه هوایی «هوآلین» در ساحل شرقی تایوان در عملیات آموزشی معمولی و روزمره ناپدید شد.