kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت‌های شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

دومین دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ریاست قاضی پورمریدی در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، قاضی پورمریدی در آغاز این جلسه گفت: موضوع دادگاه بررسی دادخواست ۸۰ پرونده با شکایت دو هزار و ۵۷۵ نفر از سراسر کشور به طرفیت ۴۲ نفر اشخاص حقیقی و حقوقی از متهمان این پرونده است. متهمان این پرونده، ترامپ، پمپئو، وزارت خزانه‌داری آمریکا و سایر اشخاصی هستند که در ترور شهید سلیمانی، طارمی، شهروز‌مظفری و پورجعفری دخیل بودند.
وی تأکید کرد: ترور سردار شهید سلیمانی در دو جنبه کیفری و حقوقی قابلیت پیگیری دارد. این شعبه از منظر حقوقی به این موضوع رسیدگی می‌کند چرا که شعبه حقوقی روابط بین‌الملل تهران بوده و این دادگاه صلاحیت جهانی رسیدگی به دعاوی حقوقی جهانی را دارد.
رئیس‌شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران افزود: ٨۵ میلیون ایرانی همه داغدیده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و همه مردم ایران امکان تحویل دادخواست به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی تهران که طبق قانون صلاحیت جهانی برای رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی است، دارند.