kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* رونمایی از شهر پهپادی سپاه در آستانه فرا رسیدن روز پاسدار و در ایام اعیاد شعبانیه دستاورد دیگری از جان برکفان سپاهی و همرزمان سردار دلها، اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و بار دیگر لرزه بر خانه عنکبوتی رژیم‌های مرتجع و آل‌سعود و یهود و صهیونیستی انداخت. درود و سلام خداوند و انبیاء و اهل‌بیت بر شما سبزپوشان امنیت و اقتدار ایران عزیز.
کاوه نبیری
* وقتی فیلم رونمایی از اولین شهر زیرزمینی پهپاد کشورمان را دیدم به وجد آمدم و به خودم گفتم امروز و در این دنیای پرآشوب باید بیش از همیشه قدر توان نظامی و قدرت بازدارندگی کشور خود را بدانیم و به وجود نیروهای مسلح افتخار کنیم.
قادری
* ناتو سالهاست به خود می‌بالد که در برابر رقبای خود بازدارندگی ایجاد کرده ولی در میدان عمل چهار دهه است که در برابر مقاومت منطقه زانو زده و حتی برای عبور ناوهای هواپیمابرخود از خلیج‌فارس باید از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرد.
مجیدی
* ایران اسلامی امروز به الگوی استقلال در سطح جهان اسلام و سراسر جهان تبدیل شده و قدرت برتر منطقه است و کسی نمی‌تواند به آسانی با آن درگیر شود چرا که به شدت وحشت دارند که در صورت تعرض، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد.
صیدی
* ایران در قبال آمریکا و غرب همانند اوکراین نشده و نمی‌شود چرا که عقلانیت دفاعی- امنیتی آن بر اساس بازدارندگی فعال تعریف و پایه‌ریزی شده است و از همه مهم‌تر امنیت این کشور، پایه‌ مردمی دارد.
خاکپور
* الان نزدیک هفتمین سال است که شاهد جنگ مستکبرین با مردم مظلوم یمن هستیم ولی چرا دشمنان شکست خورده‌اند؟ آیا جز این است که مردم یمن براساس سنت‌‌الهی و قاعده قرآنی مقاومت کرده‌اند و امروز پیروز میدان هستند. اگر پیرو دستورات الهی باشیم خداوند قادر و متعال نتیجه را این‌گونه رقم می‌زند.
کشتکار
* از آنجا که جنگ اوکراین قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات هسته‌ای را بالا برده آمریکا چاره‌ کار را در این دیده که ارتش رسانه‌ای خود را به خط کند و به مخاطب این‌گونه القاء شود که اگر ایران شرایط آمریکا را نپذیرد مذاکره شکست خورده و پرونده به شورای امنیت می‌رود!
امیر صوفی
* رهبر معظم انقلاب در موضع‌گیری خود درباره جنگ اوکراین از یک سو مخالفت خود را با ادامه جنگ اعلام کرده و خواستار توقف این جنگ شدند و از سوی دیگر مطالبه حل ریشه بحران را داشتند. یعنی اینکه تا مسئله ذات بحران‌زیست دولت آمریکا حل نشود جهان گرفتار بحران‌های ساخته شده آمریکایی‌ها خواهد بود و راه نجاتی نخواهد داشت.
افسری
*‌ وقتی طرح صیانت فضای مجازی در مجلس مطرح شد عده‌ای طوری وانمود کردند که گویا قرار است فضای مجازی بسته شود و مردم دیگر قادر به استفاده از آن نمی‌باشند! در صورتی که این تصور یا از روی جهالت است یا ماموریت از سوی دشمن. هیچ انسان عاقلی با شرایط امروزی جهان با مسدود نمودن فضای مجازی موافق نیست ولی آيا نباید آن را مدیریت کرد؟ طرح صیانت یعنی مدیریت و کنترل صحیح آن. یله و رها کردن این فضا،‌ آن را به ابزار دشمن برای ضربه زدن به اخلاق، ‌دین، ‌استقلال و آزادگی این ملت تبدیل می‌کند.
کاشی
*‌ چند روز قبل در پیشاور پاکستان 57 جوان و کودک و پیر و... به خاک و خون کشیده شدند اما نه هیچ رسانه‌ غربی آن را محکوم کرد نه هیچ لیبرال وطنی. نه از تحریم خبری بود و نه اعلام انزجار از سوی سلبریتی‌ها! و نه هیچ هشتگ «پیشاور تسلیت»، ترند شد یک کسی از این جماعت بپرسد که واقعا چرا؟
افشار
*‌ ما مسلمانان و شیعیان باید در کنار آنکه شیعه و عاشق بارگاه علی(ع) و اولاد پاکش باشیم معرفت خود را نسبت به آن حضرات بالا برده و عاشق راه‌شان بشویم یعنی اینکه آموزه‌های امامان معصوم را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده بکنیم.
سماواتی
* با این همه بدعهدی و خباثت اروپایی‌ها به ویژه طی این 8 سال اخیر و مذاکرات هسته‌ای چطور عده‌ای خودفروخته و یا جاهل ادعا می‌کنند که الان بهترین زمان تعامل با غرب است؟ یعنی ما از هسته‌ای خود چشم بپوشیم و دست نیاز به سوی این کشورهای بدسابقه که خودشان دچار بحران هستند ببریم که چیزی به ما بدهند؟!
جدیدی
* توافق بد در مذاکرات هسته‌ای مثل خود برجام، بعد از مدتی کشور و ملت را گرفتار خواهد کرد. فریب دولت‌های غرب و عوامل آنها در داخل کشور یعنی غربزده‌ها را نباید خورد. باید تلاش شود یک توافق خوب یعنی به نفع منافع ملی صورت بگیرد.
احمدی‌منش
* آمریکا همواره از راه فروش و رونق تسلیحاتی توانسته از رکود عبور کند لذا در این موقعیت اوکراین را قربانی خروج خود از رکود اقتصادی کرد و آن کشور را به مسلخ برد.
علیدادی
* ظاهرا ناتو هنوز در اوکراین حضور رسمی ندارد ولی اراذل و اوباش و گروهک‌های خلق‌الساعه و تکفیری و صهیونیستی با مدیریت ناتو، آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت اوکراین سرازیر شده‌اند تا روسیه را تحت فشار قرار دهند تا زمام امور همچنان در دست دلقک‌های دست‌آموز خودشان باشد.
روشنی
* وزیر خارجه انگلیس در کنفرانسی اعلام کرده که هدف از جنگ اوکراین گسترش جناح شرقی ناتو است؟ این حرف یعنی اشک تمساحی هم اگر برای اوکراین می‌ریزیم نمایشی است برای توسعه قدرت‌مان نه جان انسان‌ها. کاش این را برخی از داخلی‌های خودمان بفهمند.
بلندیان
* گویا تاریخ مصرف زلنسکی در اوکراین به پایان راه نزدیک است و آمریکا به دنبال جایگزین اوست. وی نیز به همقطاران خود در اعتماد به آمریکا یعنی امثال صدام، قذافی، حسنی مبارک و... خواهد پیوست!
جعفری
* یکی از دستاوردهای جنگ اوکراین این است که فهمیدیم همه چیز در جهان سیاسی است و شعار قشنگ و عوامفریبانه «همه چیز را سیاسی نکنید» دروغی بیش نیست. چرا که مشاهده کردیم گویندگان همان شعارها حتی مسابقه گربه‌های روسی را حذف کردند.
رستگار
* تحریم روسیه برای طولانی‌مدت امکان‌پذیر نیست چرا که ترکش‌های این تحریم به کشورهای غربی کمانه خواهد کرد و موجب افزایش تورم، رکود و حتی اعتراض‌های سنگین اجتماعی ناشی از بدتر شدن شرایط اقتصادی در اروپا خواهد شد. به همین دلیل رئیس‌جمهور فرانسه ادامه تحریم روسیه را یکی از عوامل اصلی پدیدار شدن آسیب‌های جدی در اقتصاد فرانسه دانسته است.
مرادزاده
* عده‌ای از سیاسیون عجله دارند که هرچه زودتر توافق هسته‌ای شکل بگیرد و برجام امضا شود ولی اگر توافق بد باشد همین جماعت بلافاصله رنگ عوض کرده اولین معترضین خواهند بود.
کلهر
*‌ کرونا موجب انتقال آموزش دانش‌آموزان به فضای سایبری شد و نقش این فضا را پررنگ کرد،‌ ولی باید توجه داشت که رها کردن فرزندان معصوم در فضای مجازی آنها را در معرض انواع آسیب‌ها قرار داده است. باید برای ضربات جبران‌ناپذیری که به روح و روان کودکان و نوجوانان ما وارد می‌شود فکری کرد.
شیخ‌پور
*‌ در نظام مالیاتی کشور برای آنکه به هیچ شهروندی از جمله کارگران و کارمندان اجحاف صورت نگیرد پیشنهاد می‌کنیم نظام پلکانی مالیات تصویب و به اجراء گذاشته شود. براساس چنین مصوبه‌ای می‌توان سقف معافیت مالیاتی تعیین و براساس میزان درآمد هر فرد نسبت به اخذ مالیات اقدام کرد.
حجتی
*‌ با الکترونیکی کردن همه امور،‌ نیروهایی که در دفاتر پیشخوان مشغولند،‌ باید به یک سوم تقلیل یابند چرا که مازاد نیرو خواهند داشت برای اشتغال این افراد هم باید فکری بشود.
ابوالقاسمی- قم