kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
در افتتاحیه نهمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان

آیت‌الله جنتی: رسیدگی به وضعیت محرومان در پایان سال مورد توجه قرار بگیرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید به قشر محروم جامعه عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، این قشر زندگی را به سختی می‌گذرانند، گفت: ما تا آنجایی که می‌توانیم باید به طور مستقیم و غیر مستقیم، کمک کنیم در پایان سال کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند.

نهمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان روز گذشته به ریاست آیت‌الله جنتی آغاز به کار کرد.
آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان در آغاز این اجلاسیه، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز و با آرزوی موفقیت برای اعضای خبرگان، گفت: باید جایی که می‌توانیم راجع به مسایل اقتصادی برای افراد فقیر که وضع خوبی ندارند، فکر کنیم. من همیشه به این فکر می‌کنم که حرف‌های ما باید نتایج عملی داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان، وی با بیان اینکه باید به قشر محروم جامعه عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، این قشر زندگی را به سختی می‌گذرانند، بیان داشت: امام علی(ع) طاقت نداشت فقیر و گرسنه‌ای ببیند ‌و واقعاً برایشان سخت بود. ما تا آنجایی که می‌توانیم باید به طور مستقیم و غیر مستقیم، کمک کنیم در پایان سال کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند. البته کمیته امداد کمک می‌کند و خداوند به آنها اجر دهد اما این کمک‌ها خیلی کم است.
رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه رئیس‌جمهور خودشان در این زمینه مقید هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند، اظهار امیدواری کرد، کارکنان و دیگر اعضای دولت نیز در مسیر ایشان حرکت کنند و حرکت رو به رشدی داشته باشیم.
آیت‌الله جنتی ابراز داشت: امیدواریم که هرچه می‌توانیم در پایان سال کمک به قشر محروم بکنیم و اولویت که در نظر بگیریم، با ایتام، سادات و خانواده‌های عائله‌مند است، خودمان کمک کنیم و دیگران را به این کار تشویق کنیم.
در این اجلاسیه، نمایندگان جدید مجلس خبرگان، سوگند یاد کردند.
بر این اساس، آقایان اعرافی، پیشنمازی، دانش‌زاده (مؤمن)، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی که در انتخابات میان‌دوره‌ای انتخاب شده بودند، پس از سوگند به طور رسمی عضو مجلس خبرگان شدند.