kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

بهترین کتاب‌های دفاع ‌مقدس امروز معرفی می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌ مقدس و مقاومت، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار اجتماعات خلیج ‌فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس برگزار خواهد شد.

سرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس پیرامون اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع ‌مقدس و مقاومت گفت: از نقاط قوت این دوره از انتخاب بهترین کتاب دفاع ‌مقدس و مقاومت نامگذاری این دوره به‌عنوان حفظ هویت ملی و آثار فاخر بود که برگرفته از بیانات نورانی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بوده و خوشبختانه ۳۵ نشست تخصصی در این رابطه برگزار و به‌زودی حاصل این نشست‌ها در قالب یک عنوان کتاب منتشر خواهد شد.
در آئین اختتامیه که با حضور فرهیختگان، نویسندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می‌شود، از ۲۷ کتاب منتخب، چهار ناشر، یک خادم نشر، دو داور، یک منتقد کتاب، ۲ فعال فرهنگی حوزه کتاب، یک نویسنده فعال، یک کتابخانه برتر و دو کتابدار تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین در این مراسم دو خانواده معظم شهید اهل قلم و یک پیشکسوت دفاع‌مقدس و اهل قلم و خانواده زنده‌یاد جهانگیر خسروشاهی از داوران همین دوره تقدیر خواهد شد.