kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

2 عملیات استشهادی در کرانه باختری ظرف چند ساعت 4 نظامی صهیونیست زخمی شدند

جوانان فلسطینی در ادامه مبارزات خود علیه صهیونیست‌های اشغالگر در کرانه باختری طی 2 عملیات موفق 4 نظامی صهیونیست را زخمی کرده و وحشت را بر دل صهیونیست‌ها ‌انداختند.

کرانه باختری این روز‌ها به شدت ناآرام است طوری که برخی پیش‌بینی می‌کنند، کاملا مستعد یک انتفاضه تمام عیار است. این را مقامات صهیونیستی می‌گویند. همزمان با افزایش کشتار فلسطینی‌ها، تعداد عملیات‌های استشهادی از سوی جوانان این منطقه نیز روز به روز بیشتر می‌شود. رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از وقوع عملیات زیرگیری نظامیان صهیونیستی با استفاده از خودرو خبر دادند. خبرگزاری «صفا» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: «دو نظامی اسرائیلی بر اثر برخورد یک خودروی تندرو با گشتی ارتش در منطقه السیلهًْ الحارثیهًْ واقع در جِنین مجروح شدند.» وبگاه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: «راننده این خودرو دستگیر شده و ارتش در حال بررسی سوابق آن است.»
همچنین منابع خبری فلسطینی از حملات یک فلسطینی با سلاح سرد به نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی خبر دادند. خبرگزاری شهاب گزارش داد که این عملیات استشهادی، در بازار بخش قدیمی قدس اشغالی صورت گرفت و در جریان آن دو نظامی صهیونیست زخمی شدند. در پی این عملیات، نظامیان صهیونیست نیز به سمت عامل حمله، تیراندازی کردند. صهیونیست‌ها همچنین تمامی درهای مسجدالاقصی را بستند.
به گزارش شهاب، در پی این عملیات، نظامیان اشغالگر در بخش قدیمی قدس به صورت آماده‌باش درآمدند. کما اینکه، جوانان فلسطینی در «باب العمود» در قدس، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.
این در حالی است که گروه‌های ملی و اسلامی در شهر قدس اشغالی به مناسبت شهادت دو فلسطینی به نام‌های «کرم قواسمی» و «یامن جفال»، روز دوشنبه در این شهر عزای عمومی و اعتصاب فراگیر اعلام کردند. این گروه‌ها همچنین ملت فلسطین را به بسیج عمومی و رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر در واکنش به جنایت‌های این رژیم فراخواندند. «قواسمی» روز یکشنبه مقابل یکی از دروازه‌های مسجدالأقصی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و «جفال» نیز یکشنبه شب در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در شهرک ابودیس شهید شد.
منفجر کردن خانه اسرای فلسطینی‌ها!
از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی، دیروز خانه دو اسیر فلسطینی به نام‌های «محمد جرادات» و «غیث جرادات» را در منطقه «السیله الحارثیه» در نزدیکی شهرستان جنین واقع در شمال کرانه باختری منفجر کردند. بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، نیروهای رژیم صهیونیستی با ورود ناگهانی به منطقه‌ یادشده خانه این دو اسیر فلسطینی را به مدت بیش از 9 ساعت محاصره کردند و همین مسئله باعث درگیری جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر شد. در پی این درگیری‌، شماری از جوانان مجروح شدند و تعدادی دیگر نیز دچار حالت خفگی شدند. نیروهای تل‌آویو در عین حال تعدادی از شهروندان فلسطینی را دستگیر کردند.
«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه در ارتباط با عملیات تخریب اظهار داشت: «تخریب و منفجر کردن خانه مردان جهاد اسلامی در استان جنین -دژ مقاومت- اراده جهاد و مقاومت ملت ما، جنبش جهاد اسلامی و فرزندان و رزمندگان این جنبش را از بین نخواهد برد. ما به عهده خود با فرزندان و برادرانمان وفادار خواهیم ماند و راهمان را با یکدیگر تا دست‌یابی به پیروزی ان‌شاء‌‌الله ادامه خواهیم داد.»