kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
مجمع جنجالی تحت تاثیر انتقادات دبیر و ترک جلسه از سوی وزیر ورزش پایان‌پذیرفت

تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک تا بعد از بازی‌های آسیایی۲۰۲۲هانگژو

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با برگزاری انتخابات این نهاد ورزشی بعد از بازی‌های آسیایی‌هانگژو و در مهرماه سال آینده موافقت کردند.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک دیروز با حضور وزیر ورزش و ٧١ عضو در آکادمی المپیک برگزار شد. در این مجمع که به ٢ صورت حضوری و وبیناری برگزار شد ابتدا حسابرس درباره عملکرد مالی کمیته گزارش داد که اظهارات رئیس‌فدراسیون کشتی مجمع را به حاشیه کشاند و در نهایت پس از ٢ ساعت نوبت به تعیین زمان انتخابات کمیته المپیک رسید.
البته در ادامه تنش‌های به وجود آمده میان دبیر و اعضای هیات اجرایی که حدود یک ساعت و نیم فضای مجمع را به حاشیه برد، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان مجمع را ترک کرد.با این حال به گفته سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی برای نشست با نمایندگان خانه ملت و جلسه‌ای که در پیش بود، مجمع را ترک کرد.
در ادامه برخی اعضا نظرات خود را درباره انتخابات کمیته المپیک مطرح کردند که انتخابات بعد از بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢‌هانگژو و مهرماه برگزار شود.اما علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در این بخش باردیگر گلایه خود را درباره بودجه مطرح کرد و فضا دوباره برای چند دقیقه متشنج شد و برخی اعضا اعتراض کردند که صالحی امیری(رئیس‌کمیته ملی المپیک) فضا را آرام کرد.در این نشست دبیر بارها از سوی کمیته اجرایی به سکوت فراخوانده شد اما اصرار وی بر سخنان خود موجب ایجاد تنش در این مجمع شد.
رئیس‌کمیته ملی المپیک سپس پیشنهاد آرش میراسماعیلی رئیس‌فدراسیون جودو را درباره نحوه گرفتن رای برای تصویب آیین نامه انتخاباتی به صورت مخفی، رد کرد.صالحی امیری همچنین برگزاری انتخابات در بهار را به رای گذاشت که اظهارات رئیس‌فدراسیون کشتی با پاسخ تند محمد علیپور رئیس‌فدراسیون انجمن‌های ورزشی مواجه شد.
در نهایت تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از محورهای چهل و نهمین مجمع این کمیته بود که با نظر موافق اعضای مجمع مصوب شد انتخابات کمیته ملی المپیک بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود. در این مجمع ۱۷ نفر به برگزاری انتخابات در فصل بهار و ۲۲ نفر به برگزاری آن بعد از بازی‌های آسیایی رای دادند و به این ترتیب انتخابات کمیته ملی المپیک به بعد از بازی‌های آسیایی‌هانگژو موکول شد. پیش از این قرار بود انتخابات این کمیته دیروز برگزار شود اما به خاطر آماده نبودن آیین نامه لغو شد.
ضمن اینکه بررسی درخواست دو فدراسیون‌ اتومبیلرانی و موتورسواری و همچنین کونگ‌فو و هنرهای رزمی برای عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک در نشست دیروز بررسی و برای آن رای‌گیری شد و در نهایت اعضای مجمع به آن رأی مثبت دادند.