مهلت ۴۰ روزه دادگستری اصفهان به متصرفان دولتی اراضی حاشیه زایندهرود در «باغ بهادران»
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجتالاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به تاکیدات رئیسقوه قضائیه درخصوص آزادسازی و رفع تصرف اراضی حاشیه رودخانهها، با اشاره به موضوع آزادسازی و رفع تصرفات حاشیه رودخانه زایندهرود، اظهارداشت: با ورود دستگاه قضایی استان به این موضوع و در پی بازدیدهای سرزده به حوزههای قضایی استان، مناطق قرمز در ساخت و ساز حاشیه رود زایندهرود شناسایی شد و در همین راستا از منطقه باغ بهادران که یک منطقه جنگلی و دارای آب در حاشیه زایندهرود است، بازدید صورت گرفت. وی با بیان اینکه در جریان بازدید از حوزه قضایی باغ بهادران دستورات لازم برای رفع تصرف اراضی حاشیه رودخانه زایندهرود صادر شد، گفت: برخی دستگاههای دولتی و وابسته به دولت از جمله آموزش و پرورش، شهرداری و سایر دستگاهها در حاشیه این رودخانه مبادرت به ساخت و ساز کردهاند که دادگستری استان اصفهان به این موضوع ورود کرد.
رئیسکل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه به متصرفان دولتی حاشیه رودخانه زایندهرود در باغ بهادران ۴۰ روز مهلت داده شده است، افزود: ۴۰ روز حداکثر مدت مجاز برای رفع تصرف اراضی حاشیه رودخانه زایندهرود است و دستگاههای دولتی با توجه به امکانات منطقه و تعطیلات پیش رو ظرف این مدت باید نسبت به آزادسازی و رفع تصرف این اراضی اقدام کنند. جعفری عنوان کرد: به جهت اینکه منطقه باغ بهادران از مناطق قرمز در ساخت و ساز در حاشیه رودخانه زایندهرود است و ضرورت بسیج امکانات برای رفع تصرفات و در راستای استفاده حداکثری عموم مردم از فضای حاشیه رودخانه زایندهرود، دادگستری استان اصفهان اخطارهای لازم را به متصرفان برای رفع تصرف اراضی داده است تا بیشترین بخش متصرف شده از اراضی حاشیه این رود آزادسازی شود. وی با اشاره به طرح سازمان آب منطقهای و استانداری برای رفع تصرفات حاشیه رودخانه زایندهرود، گفت: دادگستری استان اصفهان از جهت وظیفه نظارتی اجرای این طرح را پیگیری خواهد کرد تا درخصوص اراضی حاشیه رودخانه زایندهرود و سایر رودخانههای استان رفع تصرف و آزادسازی صورت گیرد.