kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
معاون وزیر کشور:

مرز دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با افغانستان است

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: گذرگاه زمینی دوغارون در شرق پل ارتباطی با افغانستان است که به لحاظ اقتصادی و مسافری نقش مهمی در روابط ۲ کشور دارد.
 
 
 
مشهد- خبرنگار کیهان:
 
مجید میراحمدی در حاشیه بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در حال حاضر روزانه بیش از هزار دستگاه کامیون سنگین حامل بار و خالی در این معبر زمینی تردد دارد که این نشان از ظرفیت بالای حوزه اقتصادی این گمرک ۱۰۰ ساله است.
وی ادامه داد: طی چند ماهه گذشته تردد کامیون‌ها در کشور افغانستان تسهیل شده ولی باز هم برخی مشکلات در این کشور در حوزه تردد رانندگان دیده می‌شود که باید در این باره نیز اقداماتی انجام گیرد.
میراحمدی افزود: نیروهای مرزبانی افغانستان به جهت انجام برخی از روابط با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مستقر در نقطه صفر مرزی ۲ کشور باید تقویت شود.
وی به ورود غیر مجاز اتباع افغانستانی اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت حاکم در افغانستان باعث شده مردم این کشور ناخواسته به سمت ایران روانه شوند و تمامی دستگاه‌های مرتبط جمهوری اسلامی ایران به تمامی اتباع افغانستانی به عنوان یک مهمان نگاه کرده و حتی آندسته از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد ایران می‌شوند باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند و در نهایت بعد از سیر مراحل قانونی به کشور خود برگردند و توصیه می‌کنیم که مردم افغانستان به صورت قانونی وارد ایران شوند.