kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

مشاغل جدید تحت پوشش بیمه صندوق روستائیان اعلام شد

 
 
 
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت:‌ سال آینده کارگران فصلی و ساختمانی، مربیان قرآن و برخی رانندگان تحت پوشش بیمه صندوق روستائیان قرار می‌گیرند.
بیت‌الله برقراری در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس درباره بیمه کارگران فصلی و ساختمانی اظهار داشت: در تفاهم‌نامه‌ای که هفته پیش با اتحادیه سراسری تأمین نیاز صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی و کارگران فصلی امضا شد قرار است سال آینده 300 هزار کارگر فصلی و ساختمانی تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزان و عشایر قرار گیرد. او افزود: کارگران ساختمانی با پرداخت ماهانه 32 هزار و 500 تومان در پایین‌ترین سطح و 95 هزار تومان در بالاترین سطح تحت پوشش بیمه اجتماعی کارگران عشایر قرار می‌گیرند. کارگران باید به شعب کارگزاری ما در سراسر کشور مراجعه کرده و با معرفی‌نامه از اتحادیه مربوطه مبنی بر گواهی کارگر فصلی یا ساختمانی از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت:‌ در تفاهم‌نامه دیگر با اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآنی قرار شد 30 هزار مربی قرآنی فاقد پوشش بیمه‌ای را تحت پوشش بیمه خدمات صندوق کشاورزان قرار دهیم.
برقراری در مورد بیمه رانندگان اظهار داشت:‌ طبق تفاهم‌نامه با سازمان حمل و نقل جاده‌ای و بر اساس قانون مجلس تمام رانندگان حمل کالا و مسافر در شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان قرار می‌گیرند که رانندگان با پرداخت ماهانه 95 هزار تومان صرفا در بالاترین سطح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. ‌در حال حاضر 214 هزار و 149 راننده بیمه ‌شده در کشور داریم و قرار است رانندگان جدید از سال آینده تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند.
کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری
همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این صندوق امسال 110 هزار میلیارد تومان کسری داشته است،‌ گفت: بخشی از این کسری پرداخت شده است و تا پایان سال ضرورت دارد 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق پرداخت شود.
محمد اسکندری با بیان اینکه عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در روز چهارشنبه گذشته به حساب یک میلیون و 600 هزار بازنشسته واریز شد، اظهار کرد: 100 هزار نفر هم به عنوان مستمری‌بگیران ورثه افراد فوت شده اضافه می‌شوند یعنی در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر از این صندوق دریافتی دارند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد:‌ در حال حاضر ورودی صندوق بازنشستگی کشوری حدود 900 هزار نفر کارمند دولت هستند که کسور بازنشستگی در حقوق آنها اعمال می‌شود اما در مقابل یک میلیون و 600 هزار مستمری‌بگیر دارند در حالی که در دنیا در مقابل هر بازنشسته چهار شاغل وجود دارد اما در کشور ما تعداد شاغلان حدود نصف بازنشستگان 
است.
اسکندری ادامه داد:‌ برای پرداخت حقوق سالانه بازنشستگان در سال جاری حدود 110 هزار میلیارد تومان کسری قطعی داشتیم که با توجه به تغییراتی که در دولت تصمیم‌گیری می‌شود این رقم تغییر پیدا 
می‌کند. 
وی افزود: تا الان در سال جاری حدود 150 هزار میلیارد تومان پرداختی داشتیم که از این رقم حدود 10 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق تأمین شده، 20 هزار میلیارد تومان از محل حق بیمه کارمندان شاغل و الباقی منابع به عنوان کسری محسوب می‌شود که از اول سال تا‌کنون دولت 110 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و باید تا آخر سال 10 هزار میلیارد تومان دیگر نیز منابع به صندوق بازنشستگی بپردازد.